مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

یکی از نگرانی‌ها در این روزها افزایش مسافرت‌ها به‌مقصد روستاهای ایلام است، زیرا این جابه‌جایی و سفرها در صورت رعایت نکردن الزام‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ممکن است موجب شیوع کرونا در روستاهایی شود که تاکنون موردی از ابتلا به کرونا نداشتند.

سفر و جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که بسیاری از مردم خطر ابتلا به کرونا را جدی نگرفته‌اند و بی توجه به پروتکل‌های بهداشتی در جامعه حضور می‌یابند، این روزها شاهد افزایش نگران‌کننده ابتلا به کرونا در ایلام هستیم که خطر بیماری را همچنان قابل توجه می‌کند.

شماری از افراد بدون نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن پرتردد و شلوغ حضور می‌یابند و همین بی توجهی‌ها در روند افزایش آمار ابتلا بی‌تاثیر نبوده است.

تحرکات و جابه‌جایی های پیش‌بینی نشده، می‌تواند بیماری را از حالت کنترل خارج کند و این یک زنگ خطر جدی است.

شرایط هنوز به حالت عادی بازنگشته و به‌هیچ عنوان نباید مردم موضوع کرونا را فراموش و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند.

مسئولان بهداشتی تاکید می‌کنند افراد به سفرهای غیرضروری نروند، اما در صورت سفر حتما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و شستن مکرر دست‌ها، روبوسی نکردن و دست ندادن و رعایت فاصله یک تا ۱.۵ متری افراد از یکدیگر را از راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری عنوان می‌کنند.

در حالی که بسیاری از مردم از این همه ماندن در قرنطینه خسته شده و هوس سفر کرده‌اند، اما برخی نیز هستند که خطر ابتلا به کرونا را جدی گرفته و امسال برنامه سفر و مسافرت و دید و بازدید را به کل حذف کرده‌اند تا با پیدا شدن راهی برای درمان بیماری کرونا با خیال آسوده و به دور از هرگونه نگرانی به سفر بروند.

یکی از شهروندان ایلامی گفت: تحمل سختی ندیدن عزیزان بسیار سخت است و نرفتن به تفریح و سفر که موجب فرسایش روح می‌شود هم سخت‌تر، اما مبتلا شدن به کرونا و از دست دادن عزیزان وحشتناک‌تر است.

ناصر علیرضایی اظهار داشت: مردم باید شرایط و وضعیت سلامت جامعه و وجود این بیماری ناشناخته در جامعه و جهان را درک کنند و نسبت به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

وی اضافه کرد: درک واقعیت‌ها در خصوص بیماری کرونا سخت است اما باید همه به فکر سلامتی همدیگر باشیم.

علیرضایی گفت: بدون شک رفتن به مسافرت، استفاده از اماکن عمومی، سوپرمارکت‌ها و اماکن اقامتی و تفریحی در مسافرت خطر ابتلا به کرونا را جدی‌تر می‌کند.

یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: برخی از افراد نسبت به توصیه‌های پزشکی کاملا بی‌توجه هستند و بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند.

یلدا پارسا اظهار داشت: این بیماری هنوز در جامعه وجود دارد و باید مردم نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: بدون شک چشم‌پوشی از سفر و تفریح در این شرایط به حفظ سلامت افراد کمک می‌کند.

یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: به‌خاطر بچه‌ها مجبوریم به مسافرت برویم، چون ایام عید نرفته‌ایم و این تعطیلات فرصت خوبی برای سفر است.

احمد شایانفر اظهار داشت:  بیماری کرونا وجود دارد، اما ما سعی می‌کنیم که با رعایت موارد بهداشتی به این سفر برویم.

وی افزود:  نمی‌شود که زندگی و تفریح و گشت و گذار را به‌خاطر یک بیماری تعطیل کرد.

روند ابتلا به کرونا در ایلام افزایشی و نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگرچه میزان فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان کاهش چشم‌گیری داشته، اما همچنان روند ابتلا به نوعی افزایشی و نگران‌کننده است.

جمیل صادقی‌فر اظهار داشت: چنانچه به دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نشود در آینده کرونا حالت سخت‌تر و پیچیده‌ای به خود خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در طول هفته گذشته بیش از ۹۰۰ نمونه از افراد مشکوک به کرونا در نقاط مختلف استان گرفته شده است که میانگین آن بیش از ۱۳۰ تست در هر روز را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در این مدت پس از تست‌گیری از مجموع ۹۰۰ نمونه، ۱۵۰ مورد تست مثبت اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزایش تست‌ها و نمونه گیری‌ها و همچنین تسریع در شناسایی افراد مبتلا در استان را مهم‌ترین اصل مقابله با کرونا دانست و افزود: زمانی که افراد در مرحله اول شناسایی می‌شوند ابتدا از بدتر شدن آن جلوگیری شده و در مرحله دوم اطرافیان وی کمتر صدمه می‌بینند.

صادقی فر از مردم استان خواست: ضمن رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان به فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان یک اصل مهم در مقابله با کرونا توجه جدی داشته باشند تا بتوانیم با این اقدامات و عملیات مانع از گسترش ویروس کرونا در استان باشیم.

شیوع مجدد کرونا  

استاندار ایلام گفت: اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شیوع مجدد و افزایش آمار کرونا خواهیم بود.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: آمار مبتلایان در استان افزایش یافته است،  این آمار به‌علت افزایش سرعت در بیماریابی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان بوده است.

وی افزود: اگر عامل صرفا به‌خاطر تسریع در روند بیماریابی باشد این می‌تواند یک روند خوب باشد، اما اگر علت افزایش آمار به‌خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشد قطعا این یک هشدار است و بایست آن را جدی گرفت.

استاندار ایلام با هشدار خطر جدی گرفتن کرونا، یادآور شد: مردم فکر نکنند که همه چیز تمام شده است و نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه شوند، چراکه غفلت از تهدید کرونا نتیجه ای پشیمان کننده به‌دنبال خواهد داشت.

کد خبر 514690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha