یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شیوع بیماری کرونا از هفته دوم فروردین ماه در خراسان جنوبی کاهش یافته به طوری که در یک ماه اخیر بیشتر موارد مثبت از نمونه‌های سرپایی بوده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: مرگ و میر بیماران کرونایی از نیمه دوم فروردین ماه در استان کنترل شده است.

او افزود: شاخص میزان ابتلا به کرونا در کشور به ۹۸ صدم درصد و در خراسان جنوبی ۶۸ صدم درصد رسیده است که نشان می‌دهد در مهار بیماری کرونا موفق عمل کرده‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین به راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در استان اشاره کرد و گفت: آزماشگاه ویروس شناسی کمک زیادی به مدیریت بیماری کرونا داشت و هم اکنون قادریم بیش از ۲۰۰ نمونه آزمایش را در شبانه روز انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تصریح کرد: در حال حاضر از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۶۲ مورد مثبت کشف شده در صورتی که این رقم در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۲۳ مورد مثبت است.

او گفت: میزان بهبودیافتگان بیماری کرونا در کشور ۷۳.۴ درصد است که در خراسان جنوبی ۷۳.۹ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند.

۳۲۹ تخت و ۷۷ تخت مراقبت‌های ویژه برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی آماده سازی شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ظرفیت افزایش این تخت‌ها به ۷۵۰ تخت نیز وجود داشت که خوشبختانه نیاز پیدا نشد.

تعداد کل مبتلایان در خراسان جنوبی تا امروز ۶۴۴ نفر است که از این تعداد ۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند، ۵۹۶ نفر بهبود یافته اند و تعداد ۴۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 514560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha