مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اعلام کرد: ۳۰ هکتار از اراضی ملی که توسط زمین‌خواران تصرف شده بود با همکاری دستگاه قضایی به منابع طبیعی بازگردانده شد.

منابع طبیعی کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، انشاالله کولانی روز یکشنبه ۴ خرداد  افزود: این زمین‌ها در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه و در روستای «تبرآباد» قرار داشت که توسط زمین خواران از مدت‌ها قبل تصرف شده بود.

وی با بیان این‌که برخورد با متخلفان در دستور کار قرار دارد، گفت: خلع تصرف‌زمین‌ها جدای از حفظ عرصه‌های منابع طبیعی از تخریب، تاثیر به سزایی در رفع تداخلات و اختلافات جوامع محلی منطقه دارد که همین امر سبب قدردانی بزرگان روستای تبرآباد از منابع طبیعی و اقدامات شایسته آنها شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه عنوان کرد: ارزش زمین‌هایی که به منابع طبیعی بازگردانده شد سه میلیارد تومان توسط کارشناسان برآورد شده است.

کولانی با اشاره به این‌که این منطقه از زمان‌های قدیمی خاستگاه چرای دام بخصوص گاومیش‌ها بوده است، گفت: اجرای عملیات مذکور گامی در جهت احقاق حقوق مردم است که با اجرای آن مراتع قابل توجهی برای چرای دام آزاد می‌شود.

وی ضمن در خواست از مردم محلی برای ارائه گزارش زمین‌خواری به شماره ۱۵۰۴، افزود: باپیشنهاد افراد بومی و بزرگان محل مقرر شد که عرصه رها شده برای استفاده و حفاظت در اختیار مردم محل قرار گیرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

سه منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است، وجود دارد.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج و در مجموع چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار در استان وجود دارد.

کد خبر 514559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha