معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمان گفت: با افزایش آمار گردشگری در سال ۹۸ میزان صادرات چمدانی صنایع دستی استان کرمان نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کاظم حسین‌زاده اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در حوزه صنایع دستی با توجه به سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید انجام شده است.

وی محور تمامی برنامه‌ها را حول جهش تولید دانست و افزود: در این حوزه به ۳ مقوله آموزش، تولید و تجارت توجه می‌کنیم.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی از طریق اهدای تسهیلات کم‌بهره بلندمدت انجام می‌شود گفت: در این زمینه حمایت‌های بیمه‌ای از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی انجام می‌شود.

وی همچنین به فعالیت آموزشگاه‌های صنایع دستی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: از فروشگاه‌ها و تاجران صنایع دستی از طریق اعطای تسهیلات حمایت می‌شوند.

حسین‌زاده با اشاره به لزوم تقویت بازارچه‌های صنایع دستی ابزار امیدواری کرد در دوران پساکرونا به اهداف مورد نظر در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی گفت: با افزایش آمار گردشگری در سال ۹۸ میزان صادرات چمدانی صنایع دستی استان کرمان نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: کرمان یکی از قطب‌های مهم تولید صنایع دستی در کشور به شمار می‌رود و جایگاه خوبی از این نظر در کشور دارد.

کد خبر 514554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha