هشت برنامه جامع و راهبردی در سال جاری با هدف بهبود و ارتقای وضعیت حقوقی کودکان در استان قزوین تدوین شده و اجرایی می‌شود.

کودک

به گزارش همشهری آنلاین مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه‌ها در محورهای آموزشی، خدماتی، سلامت، حقوق و تربیتی تدوین شده و با همکاری دستگاه‌های مربوطه اجرایی می‌شوند.

صدیقه ربیعی با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها از سال‌های قبل اجرایی شده است، گفت: راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک، راه‌اندازی اتاق مادر و کودک، برگزاری همایش تخصصی کنوانسیون حقوق کودک و حمایت و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی از برنامه‌هایی است که در استان قزوین اجرایی شده و امسال به صورت گسترده‌تری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: افزایش میز خدمت کودکان، پایش و رصد فعالیت‌ دستگاه‌ها در راستای حفظ حقوق کودکان، راه‌اندازی شهر دوستدار کودک، بازدید از بازیگاه‌ها، مهدهای کودک، خانه‌های بازی و شادی و باشگاه‌های تخصصی کودکان  با هدف رشد و تعالی این قشر در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ربیعی همکاری برخی از دستگاه‌ها مانند بهزیستی، کانون وکلای دادگستری استان قزوین، شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان‌های مردم نهاد را در راستای حمایت از کودکان بی بدیل عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری نیز اقدامات این دستگاه‌ها در تحقق اهداف تعیین شده درخشان‌تر از سال گذشته باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برخی اقدامات در حوزه کودکان نیازمند نگاه حمایتی از سوی دستگاه‌های قضایی است که باید در این رابطه با تشکیل نشست شرایط انجام برخی کارها را بررسی کرد.

هم اکنون سه اتاق مادر و کودک در استان قزوین راه‌اندازی شده و احداث و راه‌اندازی کلینیک تخصصی کودکان کار نیز در حال تکمیل است.

کد خبر 514520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha