مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۸ تردد ماه گذشته در جاده‌های این استان ثبت شد.

جاده‌

به گزارش همشهری آنلاین «علی زندی فر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تردد در جاده‌های استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: چهار میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۹۵ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و چهار میلیون و ۱۳۲ وسیله نقلیه از این استان خارج شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه سنگین ۳۰ درصد تردد در جاده‌های استان در این مدت را به خود اختصاص داده‌ و تردد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته‌ است.

زندی فر گفت: تردد ۳۱۶ هزار و ۷۸۳ دستگاه اتوبوس در این مدت در جاده‌ها استان مرکزی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: جاده بروجرد - اراک با تردد ۶۰۰ هزار و ۲۴۶ وسیله نقلیه، آزاد راه ساوه - تهران با ۵۷۲ هزار و ۴۰۶ وسیله نقلیه و آزاد راه تهران - ساوه با تردد ۵۶۲ هزار و ۷۳۸ وسیله نقلیه به ترتیب در این مدت بیشترین تردد را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: جاده اصفهان - دلیجان با ۵۷ درصد، دلیجان - سلفچگان ۵۵ درصد و آزاد راه سلفچگان - ساوه با ۵۵ درصد از مجموع تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های استان بیشترین میزان تردد وسایل نقلیه در این مدت را به خود اختصاص داده‌ است.

زندی فر افزود: وسایل نقلیه عبوری در آزادراه ساوه - تهران با سرعت متوسط ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت، اراک - سلفچگان با ۱۰۲ و آزادراه تهران - ساوه با ۹۹ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت را در جاده‌های استان مرکزی داشته‌ اند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می کنند.

کد خبر 514505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha