کیم جونگ-اون به بیش از ۲۰ روز غیبت جنجالی خود پایان داد و در دیدار با فرماندهان ارتش از لزوم افزایش توان بازدارندگی هسته‌ای در دنیای امروز سخن گفت.

دیدار رهبر کره شمالی با فرماندهان ارتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبر ۳۶ ساله کره شمالی که آخرین بار روز اول ماه می در مراسم افتتاح یک کارخانه کودسازی دیده شده بود، پس از حدود ۲۰ روز از پس پرده بیرون آمد و در یک جلسه بسیار مهم نظامی با فرماندهان ارتش شرکت کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی تصاویر این نشست و بخشی از سخنان کیم را منتشر کرده است.

دومین غیبت طولانی کیم جونگ-اون بار دیگر به بحث‌ها درباره به خطر افتادن سلامتی یا حتی مرگ احتمالی او دامن زد. برخی رسانه‌ها با اشاره به اعزام غبرمنتظره قطار و کشتی ویژه خاندان کیم به محل اقامت رهبر جوان، درباره تدارک مقام‌های ارشد حزب حاکم کره شمالی برای تعیین جانشین احتمالی کیم گمانه‌زنی کرده بودند که بازگشت غافلگیرانه او به صحنه همه معادله‌ها را به هم زد. در یکی از تصاویر، کیم چوبدستی بسیار بلند سفید در دست دارد و با آن به درجه‌داران ارتش اشاره می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه رسمی حکومت کره شمالی، در همایش فرماندهان ارشد ارتش پیونگ‌یانگ به ریاست کیم جونگ-اون تصمیم‌های بسیار مهم درباره سیاست‌های تقویت دفاعی کره شمالی به ویژه افزایش قدرت بازدارندگی هسته‌ای گرفته شده است. هر چند درباره جزئیات این سیاست‌ها و اقدام‌ها هنوز خبری منتشر نشده است.

گرچه زمان دقیق برگزاری نشست ویژه کمیسیون مرکزی ارتش کره شمالی مشخص نیست اما احتمال دارد دیدار و تصاویر آن مربوط به روزهای اخیر باشد. پس از آنکه اعلام شد آمریکا قصد دارد نخستین آزمایش هسته‌ای خود را پس از ۲۸ سال برگزار کند و به روسیه و چین هشدار اتمی بدهد، سخنان هسته‌ای رهبر کره شمالی می‌تواند در این زمان بسیار معنادار باشد.

کد خبر 514471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha