بیماری کووید۱۹ تا کنون جان بیش از ۳۴۲ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و بیش از ۵ میلیون و ۳۷۸ هزار نفر را مبتلا کرده است و در کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل،‌ پرو و شیلی در حال پیش‌روی است.

آمار کرونا 3 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۱۸۶۹ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد. کیانوش جهانپور گفت‌: از دوم تا سوم خرداد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۸۶ مورد بستری و ۱۴۸۳ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

به گفته این مسئول، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۳۵۹ نفر رسید. جهانپور با بیان اینکه تا کنون ۱۰۴ هزار و ۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. افزود:‌ ۲۶۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، تاکید کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت با توجه شمار روزافزون موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹، آمریکای لاتین را به عنوان کانون جدید همه‌گیری ویروس کرونا معرفی کرده است. به گزارش یورونیوز، پرو پس از برزیل دومین کشور آمریکای لاتین است که ویروس کرونا به شکلی پرشتاب در آن رو به گسترش است. اغلب بیمارستان‌های شهر لیما، پایتخت پرو در آستانه تکمیل ظرفیت قرار گرفته و دولت اعلام کرده که برای کنترل و مهار بحران جاری مقررات قرنطینه را تا پایان ماه آینده میلادی تمدید می‌کند.

در شیلی طی بیست و چهار ساعت گذشته شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بیش از ۲۹ درصد افزایش یافته و قرنطینه عمومی بسیاری از شهروندان را به خصوص در محله‌های فقیرنشین از نظر تامین غذا و مایحتاج زندگی مستاصل کرده است.

نقطه اوج شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین در کشور برزیل است که بیش از ۳۳۰ هزار شهروند را مبتلا کرده است.

  • برزیل دومین کشور آلوده به ویروس

بر اساس آماری که مقامات رسمی برزیل روز جمعه در اختیار خبرنگاران قرار دادند تاکنون ۳۳۰ هزار و ۸۹۰ شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از سوی دیگر به گفته مقامات بهداشتی برزیل با افزایش ۱۰۰۱ موردی مرگ و میر، شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در این کشور به ۲۱ هزار و ۴۸ نفر افزایش می‌یابد.

با توجه به افزایش پر شتاب شمار مبتلایان به ویروس در برزیل این کشور اکنون از حیث ثبت موارد ابتلا به کرونا پس از ایالات متحده آمریکا در مکان دوم جای دارد.

  • ۹ هزار ابتلای جدید در روسیه طی ۲۴ ساعت

روسیه اکنون فراگیرترین نقطه از خاک اروپا از حیث ابتلا به ویروس کروناست. یورونیوز نوشت: مقامات دولتی در روسیه اعلام کردند که طی بیست و چهار ساعت گذشته بیش از ۹ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس را شناسایی کرده‌اند.
شمار قربانیان ویروس کرونا در روسیه نیز طی دوره زمانی مشابه با افزایش ۱۳۹ موردی به ۳ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافته است.

  • تلاش آمریکا برای حرکت به سوی بازگشایی بیشتر

به گزارش یورونیوز، در حالی که شمار قربانیان ویروس کرونا طی روزهای گذشته روندی ثابت را طی می‌کند مقامات دولتی در این کشور تلاش زیادی به خرج می‌دهند تا محدودیت‌های هر چه زودتر برداشته شود.
منابع رسمی در ایالات متحده روز جمعه از افزایش ۱۲۶۰ موردی مرگ جدید ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر دادند. به‌رغم تداوم آمار بالای قربانیان روزانه ویروس حدود پنجاه ایالت این کشور تحت فشار دولت به کاهش تدریجی محدودیت‌ها و خروج از قرنطینه روی آورده‌اند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در ایالات متحده آمریکا آلوده کرده و جان بیش از ۹۷ هزار نفر را گرفته است.

وزارت صحه عامه در افغانستان روز شنبه اعلام کرد ۷۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی و ثبت شده است. بر اساس این گزارش با آمار جدید ارائه شده شمار کلی مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۹۹۸ نفر افزایش می‌یابد. بیماری کووید ۱۹ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا همچنین طی دوره زمانی یاد شده ۱۱ قربانی جدید در افغانستان گرفته که با این احتساب شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در این کشور به ۲۱۶ می‌رسد.

  • ثبت بیش از ۲۴۴۰ مورد جدید ابتلا در عربستان

تسنیم به نقل از شبکه الجزیره نوشت: وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۴۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. با ثبت موارد جدید، آمار مبتلایان تا سوم خرداد به ۷۰ هزار و ۱۶۱ نفر افزایش یافته است. همچنین با جان باختن ۱۵ نفر دیگر، آمار فوتی‌ها به ۳۷۹ نفر رسیده است.

کد خبر 514463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha