شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

مدیر فرودگاه بجنورد اعلام کرد: پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران و بالعکس که در ۲ هفته اخیر دچار وقفه شده بود، یک‌شنبه چهارم خردادماه ازسر گرفته می‌شود.

فرودگاه بجنورد

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدابراهیم قدمگاهی شنبه سوم خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام پروازهای این فرودگاه با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز ریزش شمار مسافران، از سوی شرکت‌های هواپیمایی در نیمه دوم اردیبهشت امسال لغو شده بود که سه شرکت هواپیمایی نسبت به برقراری مجدد پروازهای خود در هفته جاری اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: بر اساس تقویم پروازی فرودگاه بجنورد، در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران باید انجام شود که با توجه به شیوع کرونا و کاهش آمار مسافر، در ۲ ماه شمار این  پروازها به یک تا ۲ پرواز رسیده و در نهایت تمامی پروازها لغو شد.

وی اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آسمان برای روز یک‌شنبه، ایران ایر برای روز سه‌شنبه و شرکت هواپیمایی ماهان برای روز جمعه هفته جاری پرواز دارند و اگر استقبال از سوی مردم برای سفر هوایی مناسب باشد این شرکت ها برنامه های پروازی خود را افزایش خواهند داد.

از زمان شیوع ویروس کرونا شرکت هواپیمایی آسمان،  ماهان و ایران ایر شمار زیادی از برنامه های پروازی خود در مسیر بجنورد - تهران را لغو کردند که این امر نیز به نوعی باعث کاهش مسافر شد.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی مزبور به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشته است اما از اسفند ماه پارسال سفر ناوگان هوایی استان بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی‌وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

کد خبر 514370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha