سخنگوی دانلد ترامپ هنگام تشریح جزئیات کمک رئیس جمهوری آمریکا به برنامه مبارزه با کرونا برگه‌ای به خبرنگاران نشان داد که اطلاعات حساب بانکی ترامپ در آن پیدا بود.

کایلی مک‌اننی سخنگوی ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، تلاش‌های کاخ سفید و همکاران ترامپ برای نشان دادن اوج سخاوت او به جایی رسید که کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند؛ قرار گرفتن تمام اطلاعات حساب بانکی رئیس جمهوری آمریکا در دسترس تمام رسانه‌ها و مردم جهان. این اشتباه ناخواسته کایلی مک‌اننی در نشست خبری روز جمعه بود.

وقتی سخنگوی ترامپ از کمک مالی رئیس خود برای مهار کرونا و یافتن درمان‌های موثر خبر داد، بلادرنگ کوشید برای تایید سخن خود سند رو کند. او یک برگ برابر خبرنگاران و دوربین‌ها گرفت که رقم ۱۰۰ هزار دلار روی آن برجسته‌تر به نظر می‌رسید؛ معادل یک‌جهارم حقوق سالانه رئیس جمهوری آمریکا اما این برگه نکته‌های مهم‌تر هم داشت.

رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی خیلی زود دست به کار شدند تا معتبر بودن چک را بررسی کنند. در همین حین، آشکار شد تقریبا تمام اطلاعات لازم برای هک کردن یک حساب بانکی روی برگه نوشته شده و عجیب‌تر اینکه این حساب مربوط به دانلد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکاست و حالا دیگر همه از آن خبر دارند.

پس از این اشتباه سنگین، کاخ سفید بیانیه‌ای منتشر و در آن از کسانی انتقاد کرد که به جای توجه کردن به اقدام خیرخواهانه ترامپ، دنبال یافتن اطلاعات حساب و معتبر بودن چک هستند. از سوی دیگر، یک استاد فناوری اطلاعات در دانشگاه نوتردام از اقدام مقام‌های ارشد کاخ سفید در نشان دادن یک چک واقعی به دوربین‌های تلویزیونی ابراز شگفتی کرد.

پروفسور مایک چاپل به روزنامه نیویورک تایمز گفت: آنچه روز جمعه در نشست سخنگوی ترامپ رخ داد، نشان داد چرا در موارد مشابه تصویر یک چک بزرگ و ساختگی برابر دوربین‌ها قرار می‌گیرد نه یک چک واقعی. در این چک‌های نمایشی اطلاعات مهم حذف می‌شود و البته همه مردم هم می‌دانند بابد ارقام و اطلاعات حساب‌های بانکی را برای خودشان نگه دارند.

ترامپ که این روزها همزمان درگیر چند پروژه مهم از جمله مبارزه با کرونا، نجات دادن اقتصاد آمریکا و البته هماوردی با رقیب انتخاباتی خود جو بایدن است، در مبارزه‌های سال ۲۰۱۶ قول داده بود ۴۰۰ هزار دلار حقوق سالانه رئیس جمهوری را به خیریه‌ها اهدا کند.

کد خبر 514359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha