فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم گفت: تردد هر نوع کامیون یا وسایط نقلیه سنگین در مسیر راه‌های ارتباطی خلخال - استان گیلان در تعطیلات عید فطر ممنوع است.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا صحبتی اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروها در مسیرهای خلخال و منتهی به استان گیلان و به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث رانندگی ناشی از افزایش بار ترافیکی جاده‌ها و همچنین ارتقای ایمنی خودروها، تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین به استثنای تانکرهای حامل سوخت بارگیری شده به مقصد خلخال در این مسیرها و جاده‌های خلخال به اسالم و خلخال به پونل از امروز سوم خرداد  تا روز سه‌شنبه ششم خردادماه ممنوع است.

وی بیان کرد: مراتب ممنوعیت کامیون و وسایط نقلیه سنگین در مسیرهای منتهی به استان گیلان به اطلاع متصدیان کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده خلخال رسیده، در صورت مشاهده کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از خلخال به مقصد استان گیلان علاوه بر توقف و توقیف خودرو حامل بار به مقصد گیلان متصدی کارگاه بارگیری شده کامیون نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم اضافه کرد: طرح ممنوعیت تردد کامیون‌های حامل شن و ماسه در راه‌های ارتباطی خلخال - گیلان با هدف آسایش و رفاه میهمانان و مسافران تعطیلات عید فطر در راه‌های ارتباطی منتهی به استان گیلان در این شهرستان اجرا می‌شود، ماموران پلیس راه اردبیل در جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل مستقر شده و با رانندگان خاطی اعمال قانون خواهند کرد.

سرهنگ صحبتی افزود: به‌رغم تشدید قوانین سخت برای پیشگیری از تردد کامیون‌های با بار غیرمجاز شن و ماسه از این شهرستان به مقصد شهرستان‌های مختلف استان گیلان، این کار همچنان توسط رانندگان متخلف کامیون و بیشتر بصورت شبانه انجام می‌شود.

او گفت: حرکت کامیون‌های با بار سنگین و غیرمجاز در این راه ها علاوه بر افزایش احتمال وقوع حوادث رانندگی در جاده‌های فرعی و کم‌عرض خلخال به گیلان منجر به تخریب آسفالت راه‌های ارتباطی شهرستان خلخال و وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به زیرساخت‌های منطقه در سال‌های اخیر شده است.

سرهنگ صحبتی اظهارکرد: حرکت کاروانی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به‌ویژه شب هنگام برای فرار از دست ماموران پلیس راه احتمال بروز حوادث رانندگی در راه‌های مه‌گیر منتهی به استان گیلان را افزایش می‌دهد.

کد خبر 514316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha