مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

امسال با شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف آب برای شست‌وشو و رعایت موازین بهداشتی از هم اکنون نگرانی‌ها برای بروز تنش آبی و کمبود و افت فشار آب در تابستان پیش‌رو افزایش یافته است.

مصرف آب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، افزایش نگران‌کننده مصرف آب ناشی از گسترش بیماری کرونا، ضرورت اعمال مدیریت صحیح مصرف را دو چندان کرده است.

توصیه به شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون در اثر شیوع کرونا در کشور، مصرف آب در کشور را ۴۰ درصد افزایش داده است و این در حالی است که مصرف آب بیش از نیاز واقعی، می تواند به بحران بی آبی در ماه های گرم سال پیش رو بیانجامد.

روند مصرف بیش از حد آب در استان ایلام نیز از اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شد و به حدی رسید که شرکت آب و فاضلاب ایلام از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در استان خبر داد.

اما با این اوصاف روند مصرف بی رویه مصرف آب همچنان در استان تداوم دارد یافت؛ به گونه ای که شرکت آب و فاضلاب استان طی اطلاعیه‌ای درباره ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم تاکیدات مکرر داشت.

نگرانی شرکت آبفا از افزایش مصرف آب در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام بیان کرد: بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است،  میانگین افزایش مصرف آب در استان ۲۰ درصد است.

نورالله تیموری اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری یافته و انتظار داریم شهروندان از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با ادامه روند کنونی مصرف  آب هم در نقاط شهری و هم روستایی، حتما دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب شرب مردم روستایی و شهری استان مطلوب است به شهروندان توصیه کرد: تا از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

متوسط سرانه مصرف آب در ایلام ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است

تیموری یادآور شد: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر است که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: با شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی باعث شده که مصرف روزانه آب بصورت مضاعفی افزایش پیدا کند.

مدیر آبفای ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های آبرسانی اعم از ظرفیت انتقال آب و مخازن ذخیره و توزیع آب جوابگوی این میزان مصرف به هیچ عنوان نیست  از کلیه مشترکان فهیم شرکت آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان می‌خواهیم با همکاری بیش از پیش نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند تا به دلیل افزایش بیش از حد مصرف دچار قطعی آب و جیره بندی یا کاهش فشار شبکه در طول شبانه روز نشویم.  

تیموری اضافه کرد: همه ما باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم، نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست‌ها می‌تواند از هدر رفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

وی از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف، سرانه مصرف آب را کاهش دهند تا تابستان کم مشکلی را به لحاظ تامین آب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روز در خدمت شهروندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را  برای رسیدگی و رفع مشکل، گزارش دهند.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از ۵۳ درصد زیرپوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

کد خبر 514275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha