رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود موج سوم ملخ‌های صحرایی به استان، تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

ملخ‌های مراکشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، غلام حیدر زورقی اظهار کرد: مبارزه با این آفت از ۵ آبان ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ صحرایی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی افزود: کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان این استان ادامه دارد. ۸۴ هزار و ۷۳۵ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۴۱ هزار و ۸۰۲ هکتار علیه ملخ بال‌دار بوده است.

زورقی اضافه کرد: از کشاورزان خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت، مراتب را هرچه سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

سم‌پاشی هوایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر نیز گفت : هواپیمای سم‌پاش برای نابودی ملخ صحرایی مهاجر درایرانشهر به پرواز درآمد.

مجید فیاضی افزود: با توجه به وسعت آلودگی مراتع شهرستان به ملخ صحرایی مهاجر و پوره ملخ برای مبارزه شیمیایی با این آفت ناگزیر به استفاده از هواپیمای سم‌پاش شدیم.

وی ادامه داد: از اواسط فروردین ۹۹ تاکنون در سطحی معادل ۲۰هزار و۵۰هکتار در سطح مراتع شهرستان با ملخ صحرایی مبارزه شیمیایی انجام شده است. از این میزان سطح مبارزه، ۱۰هزارو ۳۳۶هکتار با پوره ملخ و ۹هزار۷۱۴هکتار با ملخ صحرایی بال‌دار بوده است.

فیاضی اظهار کرد: در حال حاضر سه اکیپ در سطح شهرستان در حال مبارزه با این آفت بین‌المللی خطرناک هستند. بیشترین میزان مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در روستای سرکهوران و بخش‌های نوک‌آباد، زردکوه، واله‌آباد، نایگون و خیرآباد شهرستان ایرانشهر انجام شده است.

کد خبر 514262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha