مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی کانون‌های گردشگری این استان در تعطیلات عید سعید فطر تعطیل است.

شهرکرد

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهرداد جوادی شنبه سوم خرداد در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: این اقدام با توجه به هشدارهای صادر شده در خصوص وضعیت قرمز برخی استان‌های همجوار در خصوص شیوع ویروس کرونا و به‌علت جلوگیری از شیوع این ویروس و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن، انجام می‌شود.

وی افزود: از مردم نقاط مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند و از سفر به این استان خودداری کنند.

جوادی تصریح کرد: براساس نظر پزشکان و فعالان کادر بهداشت و درمان، حضور در مکان‌های تفریحی و گردشگری احتمال افزایش شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ جاذبه میراث فرهنگی و طبیعی دارد که از این تعداد ۱۰۵ جاذبه گردشگری و ۱۵ کانون گردشگری است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد.

کد خبر 514240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha