استاندار اردبیل از اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان خبر داد.

پارك علم وفناوري

بهنامجو  به ‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  اکبر بهنامجو در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان و جلسه با مسئولان این مجموعه اظهار کرد: با توجه به اعلام نیاز پارک به این سایت، راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز را در اختیار این مجموعه قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: یک سایت پنج هکتاری در شهرک الهیه اردبیل برای این مجموعه در نظر گرفته شده بود که عملیات اجرایی ساختمان با طراحی مناسب ۵۰۰۰متر زیربنا تا یک ماه آینده آغاز می شود.

بهنامجو  اضافه کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان باحمایت و همکاری نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت با زیربنای حدود۱۰۰۰ متر مربع در آینده نزدیک خریداری می‌شود تا تیم‌های فعال و کارکنان پارک به ساختمان جدید انتقال یابند.

وی بیان کرد: باید در فاز اول مشکل مکان و امکانات لازم برای پارک علم و فناوری حل و فصل شود، در صورت تامین تجهیزات و ساختمان مورد نیاز فعالان این عرصه به راحتی می‌توانند اختراع خود را به مرحله انبوه برسانند.

استاندار اردبیل گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در پارک علم و فناوری استان اردبیل بیشتر شده و  ۳۵۰ تیم در این مجموعه فعالیت دارند.

بهنامجو ورود پارک علم و فناوری به بحث‌های فرهنگی را یادآور شد و افزود: در ساخت انیمیشن‌ها فعالیت خوبی از سوی فعالان این عرصه انجام شده و برای صدور مجوز از سوی فرهنگ و ارشاد پیگیری های لازم برای استفاده عموم انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که برای اولین بار دستگاه تب سنج لیزری مطابق با استاندارد جهانی در پارک علم و فناوری استان طراحی شده است، افزود: طراحی این تب سنج که توسط نیروهای بومی انجام شده  برای مراکز بهداشتی مورد نیاز بوده که با پیگیری و صدور مجوز لازم می‌تواند به تولید انبوه برسد.

استاندار اردبیل همچنین از راه اندازی سامانه تشخیص بیماری‌های ریوی در استان خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله اول تشخیص بیماری کرونا و اثرات این ویروس کاملا هوشمند عمل می‌کند و برای اولین بار در بیمارستان‌های استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: در این مقطع پارک علم و فناوری استان کارهای خوبی انجام داده‌است. در دوران شیوع ویروس کرونا چندین اختراع از سوی فعالان این عرصه انجام شده و در صورت تولید انبوه در سطح کشور می‌تواند به عنوان برند کالا مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

کد خبر 514233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha