استاندار کرمانشاه با اشاره به فعالیت سه پایانه مرزی در این استان گفت: بار مبادلات ایران و عراق بر دوش مرزهای کرمانشاه است.

مرز کرمانشاه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از مرز شیخ‌صله ثلاث باباجانی اظهار کرد: بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس در امان نمانده است.

وی افزود: طی این ایام، کرمانشاه تنها استانی است که مرزهای مبادلاتی‌اش با کشور عراق همچنان فعال هستند.

​​​​​​بازوند عنوان کرد: در این شرایط بار مبادلاتی مرزهای مهران و خوزستان روی دوش مرز پرویزخان قرار گرفت و گاه تا چهار هزار کامیون کالا در نوبت ترخیص قرار داشتند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با رایزنی‌هایی‌که با کشور عراق انجام شد، خوشبختانه مرزهای شوشمی و شیخ‌صله بازگشایی شدند و هم اکنون کار ترخیص ۳۰ درصد کالاهای مبالاتی از طریق این دو مرز انجام می‌شود.

وی گفت: هم اکنون از مرز شیخ‌صله روزانه تا ۲۸۰ دستگاه کامیون کالا ترخیص می‌شود. قصد داریم با هماهنگی با طرف عراقی علاوه بر افزایش ساعات کار روزانه، مرز را در روزهای تعطیل هم باز نگه داریم.

بازوند افزود: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی با طرف عراقی بتوانیم مرز خسروی را هم بازگشایی کنیم و این موضوع را در شورای توسعه شرق و غرب کشور با وزیر کشور مطرح کرده‌ایم.

مرز شیخ‌صله در شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه، از ششم اسفند ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا از طرف عراق بسته شده بود، اما با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه، از ۱۴ اردیبهشت ۹۹ بازگشایی شد.

بیشتر محصولات صادراتی این مرز به عراق را مواد خوراکی، آجر، موزاییک، سیمان و منسوجات تشکیل می‌دهد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با دو بخش کُرد و عرب‌نشین کشور عراق و داشتن شش مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 514207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha