رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همدان در موضوع سیل نوروز ۱۳۹۸ بسیار خوب عمل کرد، سیل به بیش از ۲ هزار واحد مسکن مددجویی آسیب زد و نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ واحد را به طور کامل تخریب کرد.

اشتغال روستایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید مرتضی بختیاری افزود: امسال نزدیک به چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در زمینه اشتغال روستایی در نظر گرفته است.

بختیاری عنوان کرد: بر اساس آمار کمیته اشتغال کشور، سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) با ایجاد نزدیک به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل، ۴۰ درصد اشتغالزایی در کشور را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: توانمندسازی مهمترین برنامه این نهاد است که پایه و اساس آن ایجاد اشتغال و تامین مسکن است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا با فرهنگسازی، افراد زیر پوشش این نهاد بتوانند از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کرده و روی پای خود بایستند.

بختیاری تاکید کرد: با حمایت مسئولان همدان، این استان در زمینه ایجاد اشتغال رتبه مناسبی در کشور دارد.

وی افزود: همدان در موضوع سیل نوروز ۱۳۹۸ بسیار خوب عمل کرد، سیل به بیش از ۲ هزار واحد مسکن مددجویی آسیب زد و نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ واحد را به طور کامل تخریب کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: تاکنون تمام واحدهای خسارت دیده تعمیر و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز با مشارکت این نهاد بازسازی شد و ۲۰۰ واحد باقی مانده نیز تا تیرماه جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی در رابطه با محرومیت‌زدایی مددجویان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار سالمندان، برای افراد از کار افتاده و بیماران سخت درمان، تا پایان عمر برنامه حمایتی و توانمندسازی دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر یک روزه به همدان علاوه بر شرکت در آیین بهره برداری ۴۰۰ واحد مسکونی، از ۲ مرکز نیکوکاری رسانه و اصناف همدان بهره‌برداری کرد.

در حال حاضر ۶۵ مرکز نیکوکاری در همدان فعال است که به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان، امسال تعداد مراکز نیکوکاری در سطح استان به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۵۱ هزار خانواده شامل ۱۰۲ هزار تن، از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان بهره می‌برند.

کد خبر 514146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha