مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در حال حاضر هتل‌های استان با رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت محدود مسافر پذیرش می‌کنند.

هتل

به گزارش همشهری آنلاین تیمور خالدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات عیر سعید فطر اظهار داشت: تاکید وزارت میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه بر عدم سفر است و در این راستا نظارت‌های مستمری از مراکزی گردشگری داریم.

وی اضافه کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقاضای سفر به مقصد این استان همانند سایر نقاط کشور بشدت کاهش یافته و سطح اشغال مراکز اقامتی با افت قابل توجهی مواجه شده است.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: در روزها پایانی ماه مبارک رمضان نیز به منظور ارتقای رعایت نکات بهداشتی نظارت های ویزه از مراکز گردشگری و اقامتی داخل شهر و بین راهی شدت گرفته و روزانه نسبت به این مهم اقدام می‌شود.

وی در خصوص پذیرش مسافران در مراکز اقامتی نیز گفت: صاحبان این مراکز باید با حداقل ظرفیت اقدام به پذیرش کرده و پس از خروج مسافر محل اقامت وی را گندزدایی کرده و پس از آن اقدام به پذیرش مسافر جدید کنند.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

کد خبر 514124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha