مراسم تجلیل از خدمات ۱۲ساله دکتر علی لاریجانی در سمت نمایندگی قم در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان برگزار شد.

مراسم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، در این مراسم استاندار، شهردار و دیگر مسئولان استان با تقدیم لوح سپاس و هدایایی از حمایتهای بی دریغ دکتر لاریجانی در ۱۲سال گذشته تجلیل شد.

در این مراسم از آقایان امیرآبادی و ذوالنوری نمایندگان مجلس دهم نیز قدردانی شد.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم در سخنانی با تجلیل از دکتر لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اگر حمایتهای دکتر لاریجانی نبود شاید شرایط امروز استان به گونه ای دیگر بود.

تجلیل از خدمات ۱۲ ساله علی لاریجانی در قموی از تلاشهای دکتر لاریجانی برای اتمام طرح انتقال آب به قم و دیگر پروژه های عمرانی تشکر کرد و گفت: این تلاشها باعث تحول قم شده است.

آیت الله حسینی بوشهری در عین حال گفت: قم همچنان از کاروان رشد عقب است و باید بیش از این رشد کند که ضروری است دولت قدم های خوبی برای حل مشکلات قم بردارد.

آیت الله حسینی بوشهری جایگاه رفیع مجلس را مورد توجه قرار داد و گفت: در هیچ دوره ای انحلال مجالس را نداشتیم که افتخاری بزگ و شکوهمند ترین شکل دموکراسی است .

وی گفت: اختلاف سلیقه بین نمایندگان همواره بوده و هست اما در خصوص خدمت به قم هیچ اختلاف سلیقه ای نبوده است .

آیت الله حسینی بوشهری همایش کمک مومنانه را مورد توجه قرار داد و گفت: در ماجرای کرونا ملت در کنار دولت بوده است تا این بار گران برداشته شود .

آقای امیرآبادی نماینده در مجلس شورای اسلامی هم با تشکر از دکتر لاریجانی در ۱۲سال گذشته تاکید کرد: او از ظرفیتهای مهم برای پیشرفت استان بوده که البته آنچنان که باید و شاید از او استفاده نشد.

وی افزود: دکتر لاریجانی اگر چه کمتر در قم حضور داشت اما توجه جدی به مسائل قم داشت.

آقای امیر آبادی در ادامه با تشکر از همه مدیران استان کادر درمان و گروههای جهادی تصریح کرد :دولت در ماجرای کرونا اقدامات خوبی نسبت به سایر کشورها داشته است .

وی افزود: رئیس مجلس در دوران کرونا و با وجود تعطیلی مجلس هم تلاش قابل تقدیری داشت .

تجلیل از خدمات ۱۲ ساله علی لاریجانی در قمآقای ذوالنوری دیگر نماینده قم هم دکتر لاریجانی را فردی موفق در ریاست مجلس با سعه صدر، درایت و طمانینه و آرامش دانست و گفت: وی مجلس را با کمترین تنش و چالش اداره کرد.

آقای ذوالنور فرصت خدمت نمایندگان را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایط فعلی کشور که مشکلات اقتصادی فراوان است رسالت مجالس سنگین است .

وی افزود: قوه مقننه باید ریل گذاری حرکت قوه مجریه و نظارت بر او را دنبال کند .

آقای ذوالنور تصریح کرد: مردم امروز بیش از گرانی گرفتار بی اعتمادی به مسئولان هستند که آنها را رنج می دهند .

وی گفت: البته مسئولان دست پاک و دلسوز در کشور زیاد هستند و بیش از افراد در مظان اتهام فساد هستند اما بحث فساد و بی عدالتی بیش از خود سرو صدا دارد و مجلس می تواند در زمینه جلوگیری از فساد موثر باشد تا اعتماد مردم برگردد .

وی مقابله با فساد را رسالت مجلس دانست و افزود :مجلس باید قوانینی تصویب کند که مفرهای فساد بسته شود .

آقای ذوالنور گفت: مردم از کمبود نگران نیستند اما از تبعیض و فساد ناراحت هستند چرا که شفافیت وجود ندارد .

وی تاکید کرد :مجلس یازدهم باید بازگرداندن اعتماد را در کنار حل مشکلات معیشتی در اولویت قرار دهد .

آقای سرمست استاندار قم هم دکتر لاریجانی را افتخاری برای مردم قم دانست و از تلاش های وی برای رشد و توسعه قم قدردانی کرد .

آقای سرمست استاندار قم هم با تشریح روند کشف کرونا در قم گفت: تاکنون ۳۸ جلسه بحران ۴۵۰ مصوبه برگزار شده است وانصافا حکومت و دولت کارنامه موفقی در مبارزه با کرونا داشته است .

وی افزود: هم اکنون ارامش نسبی در قم برپاست و از وضع قرمز به زرد رسیدیم .

آقای سرمست پشتیبانی دولت را بی نظیر دانست و گفت :قم رتبه های خوبی در زمینه مبارزه با کرونا داشته است .

وی افزود :کادر درمان قم در ماجرای کرونا تاب آوری نظام سلامت را به رخ جهانیان کشید .

وی همچنین حمایت های رهبری را از ستاد کرونا موجب توفیق بیشتر این ستاد عنوان کرد .

دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور هم در این مراسم قاعده مندی و انعطاف را از ویژگیهای مدیریتی دکتر لاریجانی برشمرد و گفت :توجه وی به اصلاح ساختار اقتصادی و تصویب قوانینی مانند قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و رفع موانع تولید، پیگیری جدی برای بخش خصوصی و مشارکت آنها در اقتصاد کشور، همچنین پیگیری جدی گسترش مناسبات اقتصادی ایران در جهان از جمله ویژگیهای دکتر لاریجانی در سمت ریاست مجلس بوده است.

آقای نهاوندیان قدرشناسی ملت ایران برای انتخاب منتخب مردم قم به ریاست مجلس را نیز مورد توجه قرار داد و گفت:دکتر لاریجانی درسمت نمایندگی مردم قم همواره به دنبال توسعه و حل مشکلات مردم قم بوده است.
دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاش خالصانه استاندار ، نمایندگان قم و کادر درمانی قم گفت قم در این مسابقه ملی رتبه اول را کسب کرد .

وی علت توفیق جمهوری اسلامی را در مبارزه با کرونا وجود زیرساخت های مناسب درمانی ، مدیریت نظام و بخش بهداشت و درمان ، حمایت همگانی از ستاد کرونا و رویکرد ایمانی و جهادی مردم دانست .

آقای نهاوندیان خاطر نشان کرد: خیلی ها از نبود سرمایه اجتماعی نگرانی دارند اما کورنا نشان داد علی رغم شکاف و فاصله مردم فهم مشترک دارند .

وی افزود: مقام رهبری هم از این سرمایه ایمانی به خوبی استفاده کردند و همه برای کمک وارد میدان شدند .

وی به مشکلات اقتصادی کشورها به ویژه در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این شرایط تصمیمات اقتضایی مناسبی گرفته شد به گونه ای که غربی ها خودشان در تاب آوری ایران در تحریم ها متعجب هستند .

آقای نهاوندیان لازمه مدیریت بحران را قاعده مندی و انعطاف دانست و گفت: برای حل مشکلات اقتصادی هم باید از حمایت های همه جانبه و رویکرد ایمانی و جهادی بهره برد تا به موفقیت برسیم .

  تجلیل از خدمات ۱۲ ساله علی لاریجانی در قمدکتر لاریجانی هم در پایان این مراسم در سخنانی با قدردانی از مردم، مراجع تقلید و مسئولان تاکید کرد: برای توسعه استان قم باید از تک وجهی بودن قم حذر کرد و به جز ویژگیهای فرهنگی به بعد صنعتی هم توجه شود.

وی گفت: مدیران قم باید به اقتصاد خرد بیش از گذشته توجه کنند به ویژه پس از بیماری کرونا که بیکاری در کشور و قم افزایش یافته است.

دکتر لاریجانی سهولت در سرمایه گذاری را مورد توجه خاص قرار داد و گفت: این مهم در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات باید مورد توجه جدی باشد.

وی همچنین از دولت خواست اختیارات بیشتری به استانداران بدهد تا بتوانند بر اساس شرایط هر استان تصمیمات موثری برای حل مشکلات استان بگیرند.

دکتر لاریجانی در ادامه به بحث کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: از همان روز اول عزم اجرایی خوبی محقق شد و کار مجاهدانه خوبی در مقایسه با سایر کشورها اتفاق افتاد .

وی خاطر نشان کرد: بروز بیماری کرونا مقایسه جدی بین دو مکتب فکری و سیاسی را ظاهر کرد به گونه ای که در یک مکتب تجاری به سالمندان هیچ توجهی نشد و در مکتب دیگر برای سالمندان ارزش ویژه ای قائل شدند .

دکتر لاریجانی گفت در عرصه سیاسی هم فردی مثل ترامپ هر روز نسخه می نوشت و ملت را بیچاره می کرد اما در ایران ستادی از متخصصان دست به کار شدند .

وی این رفتار سیاسی را در ایران بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: قم هم در این میان درخشندگی خاصی داشت .

دکتر لاریجانی گفت: در این ماجرای کرونا آورده های خوبی مانند رهبری حکیم ، زیرساخت های مناسب ،حضور و اخلاص مردم را داشتیم که بسیار ارزشمند بود .

دکتر لاریجانی با اشاره به کرفتاری های پس از کرونا گفت: از جمله این گرفتاری ها بیکاری است که بسیاری مانند کارگران و کسبه ای مانند سوهان فروش ها از آن آسیب دیدند .

وی گفت: شعار جهش تولید مقام رهبری بسیار هوشمندانه بود و باید همه از آن استقبال کنند تا مشکلات پس از کرونا حل شود .

وی افزود :تحریم ها هم مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است و لازم است با تحقق جهش تولید مشکلات آن را برطرف کرد .

دکتر لاریجانی تاکید کرد :در چنین شرایطی کارخانه های قم نباید دچار رکود شوند تا بیکاری افزایش یابد .

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای قم در دوران نمایندگی وی گفت قم البته هنوز در زمینه آبادانی کارهایی دارد که باید انجام شود که نمونه آن بازسازی بافت فرسوده است .

وی همچنین گفت: البته تمایل داشتم فعالیت های بیشتری در بخش فرهنگ قم صورت گیرد .

دکتر لاریجانی حضور ورزشکاران قم را در مسابقات ملی و بین المللی از لذت بخش ترین لحظات خود در قم برشمرد .

در این مراسم همچنین پرچم فلسطین به دست دکترلاریجانی در محوطه شهرداری قم به اهتزاز درآمد.

کد خبر 514104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha