حتی تهدید دادستان کل میشیگان هم باعث نشد رئیس جمهوری آمریکا از عادت ماسک نزدن جلوی دوربین‌ها دست بردارد؛ دانلد ترامپ مدعی شد به عمد رسانه‌ها و مردم را از دیدن این صحنه جالب محروم کرده است.

بازديد ترامپ از كارخانه فورد بدون ماسك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، هر چند سیاست‌های دوران شیوع کرونا بر تمام برنامه‌ها و اقدام‌های ترامپ سایه افکنده اما رئیس جمهوری آمریکا و همراهان او در بازدید از کارخانه فورد و مرکز تولید ابزار پزشکی در میشیگان کوشیدند با یک تیر چند نشان بزنند؛ تهدید کردن فرماندار دموکرات ایالت به قطع بودجه فدرال، اعلام مخالفت آشکار با رای‌گیری ایمیلی و البته ماسک نزدن دوباره برابر دوربین.

ترامپ روز پنجشنبه بر اساس برنامه قبلی به شهر ایپسیلانتی در خارج دیترویت رفت تا از کارخانه فورد بازدید کند؛ مجموعه‌ای که پس از شیوع گسترده ویروس کرونا به درخواست فرماندار به مرکز تولید ونیلاتور و دستگاه‌های تنفسی تغییر کاربری داده است. این بازدید یک روز پس از آن اتفاق افتاد که او گرچن ویتمر، فرماندار دموکرات میشیگان را به قطع کردن بودجه‌ها و کمک‌های فدرال در واکنش به تلاش گسترده این ایالت برای استفاده از نظام رای‌دهی ایمیلی تهدید کرده بود. ضمن اینکه رئیس جمهوری آمریکا با وجود تهدید شدن از سوی دادستان کل ایالت باز هم راضی نشد ماسک بزند.

مقام ارشد قضایی میشیگان گفته بود اگر ترامپ در بازدید عمومی خود از کارخانه فورد از ماسک محافظ استفاده نکند، خروج او را از ایالت ممنوع می‌کند. همه کارکنان فورد و همراهان رئیس جمهوری آمریکا ماسک بر چهره داشتند اما او بدون ماسک میان جمع ایستاده بود. ترامپ در یک لحظه ماسکی با برچسب رسمی کاخ سفید از جیب خود بیرون آورد و با نشان دادن آن به دوربین‌ها مدعی شد جای دیگر از همین بازدید ماسک زده است. او گفت: «نمی‌خواستم لدت دیدن این صحنه را به رسانه‌ها بدهم.» او همچنین یک شیلد را برای لحظاتی جلوی صورت خود قرار داد.

کارخانه فورد با انتشار یک بیانیه اعلام کرد بیل فورد، رئیس شرکت ترامپ را از لحظه ورود به میشیگان به استفاده از ماسک ترغیب کرده و رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از بازدید خصوصی ماسک بر چهره داشته و بعد آن را برداشته است. در تصاویر مشخص است که برخی همراهان ترامپ هم ماسک محافظ نزده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا که این روزها به شدت زیر فشار اقتصاد شکننده دوران کروناست، می‌کوشد برای ناکامی‌ها خود شریک جرم بیابد. او در چند روز اخیر به چین، باراک اوباما و البته رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن حسابی تاخته است اما بعید است با روند فعلی افزایش آمار بیکاری و بالا رفتن تورم بتواند در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به پیروزی برسد.

کد خبر 514103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha