مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان از ارسال بخشنامه‌ای پیرامون اجرای طرح حذف درج اعتبار دفترچه‌های درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان از ابتدای خردادماه سال‌جاری خبر داد.

دفترچه بیمه تامین اجتماعی

به گزارش هشهری‌آنلاین،فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان، علی محمدی مدیر درمان استان از ارسال بخشنامه‌ای پیرامون اجرای طرح حذف درج اعتبار دفترچه‌های درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری خبر داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان افزود:  این طرح در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و با هدف ایجاد رضایتمندی آنان فراهم شده است، این طرح از اول خرداد ماه سال‌جاری در همه مراکز درمانی استان و بیش از ۵۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد در سطح استان زنجان همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران می‌توانند از طریق سامانه ussd به سرشماره # ۱۴۲۰*۴* (استعلام / استحقاق درمان) و با درج کد ملی بیمار نسبت به استحقاق سنجی خود اقدام کنند.

محمدی تاکید کرد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری با رعایت اصول و قواعد رفع هم‌پوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان یادآور شد: سرویس استعلام استحقاق درمان به صورت عام از طریق ussd در اختیار پزشکان و مراکز درمانی ملکی و غیرملکی طرف قرارداد قرار می‌گیرد.

محمدی در خصوص فرزندان ذکور نیز گفت: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به دلیل عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان «فاقد حمایت درمانی» باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی برای این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

گفتنی است، در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‌تواند از طریق تماس با سامانه «۱۴۲۰» سازمان‌ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

کد خبر 514095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha