معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به لزوم رعایت مسائل بهداشتی و عدم برگزاری نماز عید فطر در حرم منور رضوی، این فریضه عبادی در فضای باز و حیاط مساجد این استان و ۲۵ نقطه‌ مشهد که مجوز برپایی مراسم شب‌های قدر دریافت کرده‌اند، برگزار خواهد شد.

نماز عید فطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن جعفری با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا افزود: از نمازگزاران خواسته شده است علاوه بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و دستکش، مهر و سجاده شخصی نیز به همراه داشته باشند.  

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم آوردن شرایط حضور مردم در اماکن مقدسه و مساجد ادامه داد: هنوز زمان قطعی بازگشایی حرم مطهر رضوی اعلام نشده است.  

معاون استاندار خراسان رضوی با توصیه به رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و جلوگیری از ازدحام زائران گفت: مردم با رعایت بهداشت انفرادی و پروتکل‌های بهداشتی فقط می‌توانند در صحن‌های حرم مطهر امام هشتم (ع) حضور یابند و زیارت خود را انجام دهند.

وی افزود: دستورالعمل‌هایی نیز برای ورود و خروج زائران در حرم مطهر رضوی تدوین شده است.

جعفری ادامه داد: با توجه به تعطیلی عید فطر از مردم خواسته می‌شود تا زمان رسیدن به وضعیت سفید از مسافرت به این استان و شهر مشهد خودداری کنند.

وی گفت: اکنون در مرحله کنترل و مهار کرونا هستیم و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به درستی اجرا نشود، امکان بازگشت به شرایط گذشته وجود دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: اگر مشکلی به واسطه فراگیری ویروس کرونا برای افراد ایجاد شود توان کادر درمان در آن حد نیست که به همه خدمات درمانی مناسب ارائه دهند و به همین دلیل از مردم خواسته می‌شود زیارت مرقد منور حضرت امام رضا (ع) را به زمان اعلام وضعیت سفید موکول نمایند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هفت هزار و ۲۴۹ نفر را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

کد خبر 514088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha