جان کوتز عضو کمیته بین المللی المپیک گفت: کمیته برگزاری بازی های توکیو به خاطر کرونا با مشکلات جدی روبه رو خواهند شد.

المپیک توکیو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جان کوتز مقام ارشد بین المللی المپیک گفت که برگزارکنندگان بازی های توکیو سال آینده با مشکلات جدی روبه رو خواهند شد.

کوتز رئیس کمیته المپیک استرالیا و رئیس هیات بازرسی کمیته بین المللی المپیک در توکیو گفت: برگزارکنندگان باید فرض کنند که هیچ واکسنی برای ویروس کرونا کشف نشده و یا به مقدار کافی واکسن تا زمان بازی‌ها وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته المپیک استرالیا در میزگردی که توسط News Corp استرالیا برگزار شد عنوان کرد: ما مشکلات واقعی داریم زیرا باید ورزشکاران از ۲۰۶ کشور مختلف به المپیک بیایند. دیروز ۱۰ هزار مورد جدید در برزیل گزارش شد. تعداد بسیار کمی از کشورها از جمله استرالیا در مقابله با این ویروس پیشرفت کرده‌اند.

وی با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن، خاطرنشان کرد: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن می‌گوید بازی ها فقط در سال ۲۰۲۱ اتفاق می‌افتد و ما نمی توانیم دوباره آن را به تعویق بیندازیم. باید فرض کنیم که واکسنی وجود نخواهد داشت یا اگر واکسنی وجود داشته باشد برای استفاده در سراسر جهان کافی نیست.

رئیس هیات بازرسی IOC در المپیک توکیو یادآور شد: برگزارکنندگان بازی ها در صورت عدم وجود نشانه هایی در خصوص از بین رفتن ویروس کرونا باید در ماه اکتبر (مهر و آبان) برنامه ریزی را برای آنچه که می‌تواند المپیک بسیار متفاوتی باشد، شروع کنند.

وی گفت: تا اکتبر امسال اگر علائمی وجود داشته باشد مبنی بر اینکه ویروس از بین نمی‌رود، ما شروع به کار خواهیم کرد البته حالا هم برای المپیک آماده می‌شویم.

کد خبر 514079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha