مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت:‌ ضریب بهره‌مندی روستاهای استان از شبکه‌های ارتباطی ۸۶ درصد است که انتظار می‌رود با طرح‌های در دست اقدام این رقم به زودی تبدیل به پوشش صددرصدی شود.

شبکه‌های ارتباطی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهاب حیدری جمعه ۲ خرداد افزود: از تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ روستای این استان ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارای ارتباط است که انتظار می‌رود با توجه به اهمیت کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی، به‌زودی شاهد دسترسی ۱۰۰ درصدی کامل و تحت پوشش قرار گرفتن تمام مناطق این استان به شبکه‌های ارتباطی باشیم.

وی از بهره‌مندی ضریب نفوذ ۱۳۸ درصدی شبکه تلفن همراه در استان خبر داد و اظهار کرد: این آمار نشان‌دهنده این است که تعدادی از شهروندان استان دارای چند سیم‌کارت فعال هستند و به‌صورت همزمان از خدمات اپراتورهای مختلف استفاده می‌کنند.

حیدری با اشاره به رشد هشت درصدی این آمار نسبت به سه ماهه گذشته بیان کرد: این آمار به تفکیک برای اپراتور اول ۷۶ درصد، اپراتور دوم ۵۶ درصد و اپراتور سوم ۶ درصد است که این ارقام بیانگر فعالیت گسترده سه اپراتور در سطح استان است.

وی با اشاره به دسترسی اکثر نقاط لرستان به اینترنت پرسرعت اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۴۲۲ هزار مشترک پهن باند ثابت و سیار با ضریب نفوذ ۸۰ درصدی در این استان وجود دارد که این آمار نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

کد خبر 514068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha