مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ‌های وارد شده به استان، در سطح حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی آغاز شد.

ملخ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش جمعه ۲ خرداد افزود: این ملخ‌ها که در روزهای گذشته وارد استان شده‌اند، بیشتر بومی یا از نوع مراکشی و شکم بادمجانی هستند که بُرد پرواز زیادی ندارند.

وی اضافه کرد: این حشرات تاکنون در ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بویژه در مناطق لنجان، تیران و کرون و میمه ردیابی شده‌اند.  

وی اظهار کرد: کار مبارزه با آنها شامل ردیابی، پایش، طعمه‌گذاری و سم‌پاشی آغاز شده است، با اقدام‌های به موقع، ملخ‌ها تاکنون خسارت چندانی به مزارع و باغ‌های استان وارد نکرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به مبارزه با سن غلات در حدود ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشت گندم و جو آبی استان خاطرنشان کرد: اقدام‌های لازم مانند پیش‌آگاهی، آموزش و کنترل در این زمینه انجام شده است.

سن غلات مهمترین آفت گندم و جو در ایران و جهان است. خسارت این حشره به‌صورت کمی(کاهش میزان محصول گندم و جو) و کیفی(کاهش کیفیت گندم برای آرد و نان) پدیدار می‌شود.

شیشه‌فروش از  اقدام‌های انجام شده برای مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز  در ۴۶ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

وی با اشاره به بارندگی‌های دیروز در شرق و جنوب اصفهان گفت: هشدار به‌موقع در باره این بارندگی‌ها باعث شد تا ستادهای مدیریت بحران در شهرستان‌ها آماده باشند و سیلاب تلفات جانی نداشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: بیشترین بارندگی در ۲۴ ساعت اخیر در شهرضا با ۲۱ میلی‌متر و پس از آن کبوترآباد و دهاقان ثبت شد، این بارش‌ها به فعال شدن برخی از رودخانه‌های فصلی شهرضا، راه افتادن سیلاب، آبگرفتگی تعدادی از واحدهای مسکونی و وارد شدن خسارت به برخی از راه‌ها و تاسیسات منجر شد.

شیشه‌فروش یادآور شد: برخی از خانه‌های روستایی با هشدارهای به موقع و قبل از رسیدن سیلاب، تخلیه و برخی از جاده‌ها مسدود شدند.

وی افزود: در شرق اصفهان از جمله در جرقویه علیا و دهستان رامشه نیز سیلاب راه افتاد و برخی از واحدهای مسکونی دچار آبگرفتگی شدند و حدود ۳۰ راس دام نیز آسیب دیدند.

روز چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت بارش شدید باران همراه با رعد و برق، صاعقه و تگرگ، وزش باد شدید و وقوع توفان محلی در جنوب شرق، جنوب، جنوب غرب و مرکز استان رُخ داد  که به آبگرفتگی برخی از معابر عمومی، وقوع رواناب و جاری شدن سیلاب محلی انجامید.

کد خبر 514060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha