مسوول ستاد اقامه نماز جمعه یزد گفت: نماز عید فطر به امامت آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان در فضای باز امامزاده سید جعفر محمد(ع) این شهر واقع در بلوار جمهوری اسلامی اقامه می‌شود.

نماز عید فطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد حرزاده افزود: این مراسم با رعایت مقررات بهداشتی از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح با قرائت دعای ندبه آغاز می‌شود.

مسوول ستاد نمازجمعه یزد از نمازگزاران خواست برای پیشگیری از کرونا، ماسک، زیرانداز، مهر و سجاده به همراه داشته باشند.

حرزاده ابراز امیدواری کرد که این مراسم معنوی با رعایت مقررات به نحو مناسب با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اقامه شود.

این در حالی است که حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد، ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری گفته بود: نماز عید فطر در مساجد محله‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

تاریخ دقیق عید فطر با رویت هلال ماه شوال مشخص می‌شود، اول ماه شوال،پایان ماه رمضان است و این روز از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است و پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، عید فطر در ایران ۲روز تعطیل رسمی است و بر اساس تقویم عید فطر امسال روز یکشنبه چهارم  خرداد ماه جاری است.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام بهبودی ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و ۲۴۹ تن رسید.

کیانوش جهانپور  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر اول خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۲ هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری (۱۵ درصد) و  ۲ هزار و ۴۱ مورد (۸۵ درصد) سرپایی و رهگیری تماس نزدیک هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها  ۲ هزار و ۶۵۵  بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی .یو قرار دارند که تاکنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه ها شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۲ هزار باب مسجد فعال دارد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا در مساجد محله‌های مختلف شهر نماز عید فطر اقامه نمی‌شود .

کد خبر 514047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha