شورای آتلانتیک اعلام کرد که دیپلمات‌های ایران و آمریکا بار دیگر بر سر مسائل مربوط به افغانستان در دیدار گروه شش بعلاوه دو حاضر شده و به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

ايران و آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اندیشکده شورای آتلانتیک اعلام کرد، دیپلمات‌های ایران و آمریکا یکبار دیگر بر مسائل مربوط به افغانستان در ویدئو کنفرانس شش بعلاوه دو به مذاکره پرداختند.

اخیراً نشستی تحت عنوان شش بعلاوه دو تحت نظارت سازمان ملل متحد (سازمان ملل) یرای گفت و گو بر سر مسائل افغانستان تشکیل شده است. پس از به دست گرفتن کنترل بیشتر مناطق افغانستان توسط طالبان در سال ۱۹۹۶، این چهارچوب مذاکره‌کننده متشکل از شش همسایه‌ی افغانستان و نیز روسیه و ایالات متحده به وجود آمد تا در مورد چگونگی تثبیت اوضاع و شرایط در افغانستان به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

در دیدار مجازی شورای آتلانتیک در تاریخ ۲۰ مه، رزماری دیکارلو، معاون وزیر امور خارجه سازمان ملل در امور سیاسی و ایجاد صلح این مسئله را تأیید کرد که زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در جلسه‌ی اخیر دیدار شش بعلاوه دو به همراه دیپلمات‌های روسیه، ایران و سایر همسایگان افغانستان حضور داشته است.

وی خاطرنشان کرد که این نشست یک اتفاق "بی نظیر" در نوع خود است که مقامات آمریکایی و ایرانی را در زمانی که دیگر کانال‌های مذاکراتی مستقیم بسته‌اند، پای میز مذاکره کشانده است.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان و هم‌چنین مسئول تخلیه نیروهای نظامی ایالات متحده از خاک افغانستان است.

کد خبر 514035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عیوضی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    ایران هرگز نباید باقاتلان سردار سرافراز شهید سلیمانی گفتگو کنند چون اینها وحشیانی هستند فقط با مقاومت تسلیم می شوند نه با مذاگره