معاون رئیس جمهور بیان کرد: قم بهترین استان کشور در مقابله با کرونا بود.

نهاوندیان

به گزرش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان عصر پنجشنبه اول خرداد ماه در نخستین جلسه شورای اداری قم در سال ۹۹ و آیین تکریم از خدمات علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی که با حضور رییس سابق مجلس، در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، گفت: آقای لاریجانی در طول ۱۲ سال ریاست بر قوه مقننه بر اساس قاعده‌مندی و انعطاف این نهاد را مدیریت کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار، حمایت از بخش خصوصی و باز کردن مسیر مناسبات اقتصادی چهار ویژگی مهم رییس مجلس شورای اسلامی در ماههای اخیر بود.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت پررنگ‌تر شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد، گفت: موفقیت اقتصادی ایران تنها در شرایطی عملیاتی می‌شود که تصدی‌گری اقتصاد به عهده بخش خصوصی گذاشته شود و دولت صرفا وظیفه نظارتی و هدایت‌گری داشته باشد. لازمه گذر از دوران تحریم این است که در شرایط حاکم بر کشور، چالاکی در تصمیم‌گیری پیاده و مصوبات شورای عالی اقتصادی کشور به‌درستی رعایت شود.

وی با ذکر این مطلب که قم دارای بهترین عملکرد در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور بوده است، یادآورشد: قم در مقابله با کرونا رتبه اول کشوری را به دست آورده است. قم با شدیدترین و طولانی‌ترین حالت مقابله با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کرد اما بااین‌وجود عملکرد بسیار مطلوبی را از خود بر جای گذاشته است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان این مطلب که کرونا چالشی به وجود آورد که دولت‌ها و نظام‌ها در یک مسابقه بین‌المللی تاب‌آوری نظام سلامت و اقتصاد خود را به منصه ظهور رساندند، اظهارکرد: دراین‌ بین ایران عملکرد بسیار درخشانی داشت. وجود زیرساخت‌های درمانی مجهز در سرتاسر کشور یکی از مهم‌ترین عوامل برتری و موفقیت ایران در دوران کرونا بود.

نهاوندیان گفت: تمرکز و چالاکی در تصمیم‌گیری، حمایت بخش‌های مختلف از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و سرمایه ایمانی ملت ایران از دیگر عوامل مهم در موفقیت ایران در دوران کرونا است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: به‌رغم تمام آسیب‌ها، شکاف‌های اقتصادی و آزردگی خاطر مردم، در مبحث کرونا سرمایه‌های اجتماعی مردم به‌شدت توسعه پیدا کرد.

وی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کرونا به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده به‌زودی پرداخت خواهد شد.در کشوری مانند آمریکا به دلیل نبود روحیه ایمانی و جهادی بسیاری بیماران کرونایی و سالمندان به حال خود رهاشده‌اند.

وی افزود: اگر این ۴ عامل موفقیت ایران در کرونا در عرصه اقتصادی نیز پیاده‌سازی شود، بخش بسیار مهمی از مشکلات معیشتی، تولید و اشتغال کشور از بین خواهد رفت. موفقیت‌های ایران در دوران کرونا در حالی انجام‌شده که همچنان مشکلات ساختاری، تورم و تحریم بر کشور سایه افکنده است.

نهاوندیان گفت: بعد از انقلاب اسلامی در مباحث مربوط به حمل‌ونقل و انرژی کارهای بسیار ارزنده‌ای در طول ۴۰ سال گذشته انجام‌گرفته است.

کد خبر 514025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    11 3
    بانظر شما موافقم قم تمام آلوده ها را به استانهای دیگر فرستاد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    7 0
    حرفها ش غیر علمی وکارشناسی بود،
  • ایرانی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    8 1
    وزارت بهداشت بایداعلام کندکه کدام استان بهتربوده است .
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    4 1
    جایزه رو هم آخر کار دادن به قم
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    3 0
    چرا اینقدر اصرار داریم خود را با امریکا مقایسه کنیم چرا عملکرد خود را با ترکیه مقایسه نمیکنیم. آمار بالای ابتلا در این کشور به علت انجام ۳۵۰۰۰ تست در روز ولی آمار پایین مرگ ومیر. ودر عید فطر خروج افراد را از شهرها ممنوع کرده است.