دبیر اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی اسامی منتخبانی که برای ریاست و نواب رئیس مجلس یازدهم کاندیدا شده‌اند را اعلام کرد.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، احمد نادری منتخب تهران در مجلس یازدهم و دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی درباره جزئیات جلسه استماعی فراکسیون انقلاب اسلامی که صبح امروز اول خرداد ماه به منظور شنیدن برنامه های نامزدهای صندلی ریاست مجلس برگزار شد، اظهار داشت: جلسه استماع برنامه های نامزدهای ریاست مجلس که از صبح آغاز شده بود، دقایقی پیش به پایان رسید و بعد از ظهر  نیز جلسه با استماع برنامه نامزدهای نواب رئیسه پیگیری می شود.

وی افزود: تصمیم بر این شده بود که در دو مرحله بحث ریاست مجلس و نواب رئیس را داشته باشیم که مرحله اول امروز بود و جلسه اصلی که در آن کاندیدای نهایی فراکسیون برای ریاست و نواب رئیسه مجلس یازدهم مشخص می شود، در هفتم خرداد ماه خواهد بود.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: در جلسه امروز که با حضور ۶۲ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم که در واقع منتخبان مجامع استانی سراسر کشور بودند، برگزار شد، آقایان قالیباف، حاج بابایی، نیکزاد، حسینی و میرسلیم به شکل رسمی نامزدی خود را برای تصدی ریاست مجلس یازدهم به فراکسیون انقلاب اسلامی اعلام کردند و در جلسه صبح امروز نیز هر یک به مدت ۲۰ دقیقه به بیان برنامه و نقطه نظرات خود پرداختند. البته با توجه به اینکه وقت کافی برای پرسش و پاسخ از نامزدهای ریاست مجلس از سوی ۶۲ منتخب حاضر در جلسه نبود، قرار شد که سوالاتی که نمایندگان از این عزیزان دارند به شکل مکتوب نوشته شده و در اختیار آنها قرار گیرد و کاندیداهای ریاست به شکل تلفنی یا در قالب صحبت نهایی در جلسه نهایی فراکسیون که در هفتم خرداد ماه برگزار می شود به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

نادری در پاسخ به این سوال که آیا هیچ یک از ۵ کاندیدای تصدی ریاست مجلس در جلسه امروز انصراف ندادند، گفت: خیر. هر ۵ نامزد ریاست مجلس با حضور در جلسه امروز و در زمان ۲۰ دقیقه ای که در اختیار داشتند، برنامه جامع، کامل و مدون خود برای هدایت مجلس یازدهم را ارائه کردند.

وی همچنین در ارتباط با چهره هایی که برای تصدی صندلی نواب رئیس مجلس یازدهم خود را کاندیدا کرده اند، گفت: برای نواب رئیسه مجلس جدید ۸ نفر اعلام کاندیداتوری رسمی کردند که عبارت اند از: آقایان امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدمهدی زاهدی، محمدرضا میرتاج الدینی، مصری، نادران، منادی، تقوی و فرهنگی.

منتخب تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا اسامی اعلام شده برای ریاست و نائب رئیسی مجلس یازدهم قطعی شده یا خیر و در روزهای آینده دیگر شخص دیگری برای تصدی این سمت ها اعلام آمادگی نخواهد کرد، گفت: قاعدتا کسانی دیگری برای این سمت ها مطرح نیستند. چراکه این اشخاصی که نامش اعلام شد مدتی است در حال رایزنی با دیگر منتخبان مجلس یازدهم و اعلام برنامه های خود هستند. بنابراین تا آنجا که بنده اطلاع دارم شخصی دیگری برای تصدی ریاست و نواب رئیس مطرح نیست.

کد خبر 513994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خداشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 3
    به به چه شود.!!! . هرچه رشته اید پنبه خواهدشد.
  • ناشناس ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    9 10
    احتمالا آقای قالیباف رییس و بقیه هیات رییسه خواهند شد انشالله .... موضوع وجود یک مجلس انقلابی و متعهد به آرمانهای امام خمینی و خادم اسلام و مستضعفین بود که بحمدلله موفق شدیم به آن برسیم
    • FR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      5 8
      بشین تا این اتفاق بیفته.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    6 5
    انشا الله دکتر نیکزاد ریاست مجلس را برعهده خواهد گرفت. ایشان فردی باکفایت جوان مومن و انقلابی و ولایی بوده و کارنامه و سوابق درخشانی دارد.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 2
    برای ریاست قالیباف میرسلیم و یا نیکزاد بقیه کشک
  • علیرضا IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    12 3
    هیچکدام از این آقایان لیاقت رئیس مجلس شورای اسلامی را ندارند چون در این مدت کارنامه مثبتی از اینها ندیده ام فقط حرف زدن کافی نیست
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    6 2
    حاج بابایی با پرونده سفید
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    14 1
    حاج بابایی هم انقلابیه هم مردمی هم سابقه خوبی در مجلس داره .برای ریاست مجلس عالیه .
  • علیرضا IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    7 6
    دکتر قالیباف
    • امیر IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      0 0
      حاجی بابایی.پرونده سفید در مجلس وآموزشوپرورش دارند.ا
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    6 10
    آقایان نیکزاد وقالیباف بعلت کار اجرایی قابل قبول شایستگی ریاست مجلس رادارند
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 4
    سلام یک گزینه دیگر را همه فراموش کردند، دکتر فریدون عباسی، رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران
  • GB ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    9 2
    باند مشهد برای ریاست مجلس نیز دور خیز کرده تا وضعیت نامناسب ایران را کامل بکند.
  • علی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    فقط قالیباف...
  • علیرضا نیکرو IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    در انتخابات ریاست مجلس یازدهم دو نامزد به رقابت بپردازند قالیباف و یک نفر دیگه حالا فرق نمی کند کی باشه
  • بیطرف IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    بعضی جوان ها که تجربه ندارند و کاری بلد نیستند و کار را خراب می‌کنند، و بعضی پیرمردانی هم که بلد باشند تازه نیرو و انرژی و توان حرکت و فعالیت و جهش ندارند متاسفانه ، خدا خودش به جوانها تجربه و به پیران توانایی بدهد...٪
  • کمالی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    آقای قالیباف کفایت ومدیریت خود را نشان داده ضمن اینکه بیشترین رای راهم دارد چرا بعضی میگویند سابقه مچلس ندار د مگر آنهایی که رییس جمهور شدند سابقه داشتند . ایشان فردی انقلابی باکفایت مدیر و مدبر است از هم اکنون به عنوان یک هم وطن مشهدی ریاست مجلس را به ایشان تبریک میگویم.