دادستان اصفهان پس از گردهمایی اعتراضی شماری از پرستاران استان اصفهان در مقابل دادگستری اصفهان برای درخواست رسیدگی به مطالبات صنفی خود پنج‌شنبه اول خرداد از رسیدگی به این درخواست‌ها خبر داد.

پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان پنج‌شنبه اول خرداد از دریافت مطالبات پرستاران و کادر درمانی استان و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل این صنف خبر داد و گفت: روز گذشته و امروز تعدادی از کادر درمانی و پرستاران برای ارائه درخواست‌ها و مطالبات صنفی خود به دستگاه قضایی استان مراجعه کردند.

علی اصفهانی اضافه کرد: صحبت‌های آنها شنیده و درخواست‌های آنها بصورت مکتوب برای پیگیری و طرح با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: قرار شد درخواست آنها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارجاع شود و اگر خواسته‌های آنها قابل اجراست اجرایی و اگر نیست دلایل آن اعلام و مشخص شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌های دستگاه قضایی برای مطالبات کادر درمانی به عنوان جامعه زحمت‌کشی که در شرایط فعلی در خط مبارزه با کرونا هستند صورت می‌گیررد تا حقی از آنها ضایع نشود.

پرستاران حاضر مقابل دادگستری علت مطالبه‌گری خود را اجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و تبدیل وضعیت نشدن نیروهای شرکتی و قراردادی برشمردند.

آنها اجرای کامل خدمات پرستاری براساس برنامه ششم توسعه و ارتقای بهره‌وری و برطرف کردن تبعیض در اختلاف پرداخت کارانه در رده‌های درمانی را از دیگر مطالبات خود ذکر کردند.

یکی از این پرستاران گفت: کادر درمانی از لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته هستند ولی براساس وظیفه خود دست از کار نمی کشند.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: تنها دلخوشی و مشوق ادامه کار آنها رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های صنفی آنها به لحاظ وضعیت استخدامی و معیشتی است.

این پرستار ادامه داد: بارها این موضوع را با مسئولان و متولیان امر در میان گذاشتیم ولی اقدام عملی صورت نگرفت و به این منظور امروز با حضور در مقابل دستگاه عدالت و قضای استان، رسیدگی فوری به خواسته خود را خواهان هستیم.

خبرنگار ایرنا اعلام کرد با وجود پیگیری‌های بسیار موفق به مصاحبه با مسئولان نظام پرستاری استان اصفهان نشد.

قانون تعرفه خدمات پرستاری ۱۱ سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما هنوز اجرایی نشده است، بر اساس این قانون، از هزینه‌های بیمه‌ها کاسته و در کنار آن خدمات پرستاری دیده می‌شود اما اجرای آن بدلیل آنچه که 'کمبود منابع و عدم پرداخت به موقع مطالبات از سوی بیمه‌ها خوانده می‌شود، به تعویق افتاده است.

دست‌کم ۱۱ هزار پرستار در استان اصفهان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی دولتی، خصوصی و خیریه مشغول کار هستند.

کد خبر 513982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha