مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: هکر سایبری حرفه‌ای کشور در این استان شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پنجشنبه اول خرداد پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: چندی پیش با اعلام شکایتی از سوی یکی از شهروندان اراکی در خصوص برداشت غیرمجاز مبلغ هفت میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.  

وی بیان کرد: در مراحل اولیه تشکیل این پرونده و در تحقیقات از فرد مال‌باخته مشخص شد که وی مدتی قبل از طریق یک کانال تلگرامی برنامه‌ای به نام همدم‌یاب را نصب‌کرده و برای فعال‌سازی آن در قبال پرداخت مبلغی ناچیز به یک درگاه بانکی هدایت‌شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در بررسی تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این فرد اطلاعات خود را در یک درگاه جعلی بانکی وارد کرده و فرد هکر با استفاده از اطلاعات حساب، ‌ موفق به برداشت از حساب بانکی او شده است.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: در روند رسیدگی به این پرونده، اطلاعات و مدارکی دیگر از کلاهبرداری‌ انجام‌شده به این روش به دست آمد و سرانجام کارشناسان پلیس موفق شدند، این هکر سایبری را در شهرستان ساوه شناسایی و دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بازجویی‌ها و با توجه به اسناد و مدارک به‌دست‌آمده فرد دستگیرشده به سرقت ۲ هزار و ۳۰۰ اطلاعات حساب بانکی در کشور با تبلیغ برنامه جعلی همدم‌یاب و دیگر موارد مشابه اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: کاربران فضای مجازی مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند چراکه کلاهبرداران سایبری با معرفی و تبلیغ نرم‌افزارهای فریبنده آنان را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

سردار مفخمی شهرستان تاکید کرد: کاربران باید از برنامه‌هایی که با عناوینی چون فروش شارژ ارزان‌قیمت، فروش اکانت بازی‌ رایانه‌ای، ماهواره جیبی، همدم یاب سایر موارد است خودداری کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir، بخش تماس با کارشناسان پلیس فتا در میان گذارند.

کاهش ۲۵ درصدی وقوع سرقت در خنداب 

فرمانده انتظامی شهرستان خنداب گفت: وقوع سرقت در این شهرستان در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ «عبدالرضا جودکی» افزود: در برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس شهرستان در مهار سرقت، با بسیج امکانات و تشکیل قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت، طرح ضربتی مقابله با وقوع سرقت به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس در اجرای طرح‌های ضربتی، ماموران انتظامی شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری ۱۶ سارق سابقه‌دار در طول یک ماه گذشته شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنداب ادامه داد: کاهش جرایم در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون مشهود است و همه تلاش‌ها برای کاهش هرچه بیشتری به کار گرفته شده است.

اجرای طرح برخورد با توقف غیرمجاز خودروها در پارکینگ اختصاص جانبازان و معلولان در اراک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: طرح برخورد با توقف غیرمجاز خودروها در محل پارک‌های مختص جانبازان و معلولان در شهر اراک اجرا شد و ادامه دارد.  

سرهنگ «سیدعلی حسینی» افزود: برخورد با تخلفات ساکن به‌عنوان یکی از عوامل اصلی بروز ترافیک شهری همواره موردتوجه ویژه پلیس راهور قرار داشته و دراین‌بین برخورد با تخلفات مربوط به توقفگاه‌های جانبازان و معلولان  به‌دلیل شرایط ویژه و خاص این قشر همواره مورد تاکید بوده است.

وی بیان کرد: بی‌توجهی معدود رانندگان در پارک غیرمجاز در این توقفگاه‌ها، علاوه برکندی در تردد موجب ایجاد نارضایتی و مشکلات متعددی برای این قشر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: اجرای این طرح در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار دارد و انتظار است مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه جدی کنند تا اعمال قانون بر آنها انجام نشود.

سارق اماکن خصوصی و عمومی شازند دستگیر شد 

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و عمومی شهرستان شازند شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و اماکن عمومی در یک ماه گذشته در بخش سربند و آستانه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات پلیس، سرانجام، سارقی حرفه‌ای شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل اختفای این فرد، مقادیری اموال مسروقه نیز کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌های انجام شده به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و عمومی اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

کد خبر 513980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha