رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی در استان وزش باد شدید توام با گرد و غبار محلی از جمعه دوم خرداد در استان آغاز می‌شود.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، پنج‌شنبه اول خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این پدیده تا اواسط هفته بعد در استان ادامه دارد و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیای سبک نیز دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: محکم سازی سازه‌های موقت و دوری از سازه‌های غیرمقاوم و اجتناب از صعود به ارتفاعات مورد توجه شهروندان باشد. پیش‌بینی می‌شود روند افزایش دما که از هفته قبل آغاز شده امروز هم ادامه داشته باشد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مقدار اندکی بارش در میاندواب (۰.۴ میلیمتر) گزارش شده، روز یکشنبه هفته آینده نیز موج بارشی ضعیفی وارد استان می‌شود و در ساعات بعد از ظهر مناطق شمالی استان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

صابری بیان کرد: در این مدت پلدشت با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با دمای پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان بود. روند افزایشی دما از هفته گذشته آذربایجان‌غربی را فرا گرفته است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

کد خبر 513976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha