مدیر کل تامین‌ اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌ اجتماعی استان و افراد تحت تکفل آنان از اول خرداد برای تمدید اعتبار دفترچه‌های خود به کارگزاری‌ها مراجعه نکنند.

سازمان تامین اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود علی‌یاری، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، در رابطه با طرح حذف درج اعتبار دفترچه‌های درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان، اظهار کرد: این طرح در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و برای تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذی‌ربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و با هدف ایجاد رضایت‌مندی آنان فراهم شده است.

وی افزود: اول خرداد سال‌جاری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی استان و افراد تحت تکفل آنان نیازی به مراجعه به کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین‌اجتماعی برای تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی نخواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران دولت مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی استان و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیر ملکی طرف قرارداد با این سازمان و پزشکان با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین (غیر حضوری) انجام خواهد شد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان ادامه داد: یکی از روش‌های جایگزین شامل APP MOBILE، USSD، SMS و استفاده از وبگاه به نشانی http://medical.tamin.ir و http://darmaan.tamin.ir است.

او افزود: قابل ذکر است فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه همچنان به قوت خود باقی است.

علی‌یاری اظهار کرد: سامانه‌های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین‌اجتماعی اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام کرده و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

وی افزود: همه مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین‌اجتماعی اعم از پزشکان، مراکز پاراکلینیک، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بنده یک است.

این مسئول در رابطه با فرزندان ذکور، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل ارائه نکردن گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان ارائه نکردن اصل شناسنامه در سرویس استحقاق درمان فاقد حمایت درمانی باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی برای این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

کد خبر 513975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha