پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: همه دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در قطار شهری براساس دستوالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، تنظیم و پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی کاملا بومی‌سازی شده و این آمادگی وجود دارد که به محض فعالیت مجدد قطار شهری، این اقدامات را اجرایی کنیم.

مترو مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین مقدم در خصوص بازگشایی قطار شهری و آمادگی‌های لازم در این باره، اظهار کرد: باتوجه به مصوبه‌ای که در هفته جاری در شورای اسلامی شهر مشهد داشتیم، موضوع فعالیت مجدد مترو در اختیار شهردار مشهد قرار گرفت و با اخذ نظر ستاد کرونا استان خراسان رضوی این خدمات‌رسانی فعال خواهد شد.

وی افزود: در این فاصله برای تامین امنیت مسافران یک‌سری اقدامات انجام شد. ابتدا همه دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در قطار شهری بر اساس دستوالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تنظیم شده است و پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی کاملا بومی‌سازی شده است، همچنین این آمادگی وجود دارد که به محض فعالیت مجدد قطار شهری، این اقدامات را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری شهرداری مشهد بیان کرد: فاصله‌گذاری و علامت‌گذاری صندلی‌ها اعم از داخل واگن و در ایستگاه‌ها در دو خط قطار شهری کاملا رعایت خواهد شد و در کل ۳۶ ایستگاه مربوط به خط‌های یک و دو و صندلی‌های آن فاصله‌گذاری خواهند شد.

مبین مقدم خاطرنشان کرد: همچنین یکسری فاصله‌گذاری و علائم در داخل ایستگاه‌های پرتردد لحاظ می‌شود تا مردم با رعایت نکات بهداشتی بتوانند در این مسیر به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: به صورت مداوم بحث ضدعفونی کردن ۱۳۰ واگن خط یک و دو و ۳۶ ایستگاه این دو خط در دستور کار قرار گرفته، تمامی ایستگاه‌ها به صورت مداوم ضدعفونی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: علاوه بر آن سطوح پر دسترس مردم مانند دستگاه‌های شارژ من‌کارت، نرده‌ها، هندریل پله برقی، کلید آسانسورها، گیت‌ها و صندلی‌ها نیز به طور منظم ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

مبین مقدم بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در برنامه‌ریزی ما قرار دارد، بحث فروش ماسک در ایستگاه‌های فعال است همچنین توصیه ما به مردم این است که در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی ادامه داد: کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و اجسام نیز راه‌اندازی شده است و تاکنون ۵۰ هزار لیتر تولید محلول ضدعفونی صورت گرفته که این امر همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: دریافت وجه نقد نیز در ایستگاه‌ها ممنوع است، همچنین دکمه قرار گرفته روی در قطار در هنگام ورود و خروج مسافر با تماس مستقیم دست در ارتباط است و یکی از نقاط تجمع ویروس خواهد بود، به صورت اتومات توسط راهبر قطار شهری باز و بست خواهد شد و دیگر نیازی به فشار دکمه نیست.

مبین مقدم گفت: علاوه بر آن موشن‌گرافی با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در شبکه‌های فضای مجازی به محض بازگشایی مترو اکران خواهد شد و در ۳۶ ایستگاه بنر و پوسترهایی درباره موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی نصب خواهد شد. همچنین از طریق ۹۷۰ مانیتوری که در قطار و سکوی ایستگاه‌های وجود دارد نیز مباحث و کیلپ‌های آموزشی مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی را اکران خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: همچنین پیام‌های صوتی نیز با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی آماده شده و در فواصل در ایستگاه‌ها برای مسافران پخش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اظهار کرد: پرسنل ما نیز در طول این دوران آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و در خصوص نحوه برخورد با مریض بد حال نیز آمادگی کامل وجود دارد.

کد خبر 513969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha