رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: غیرقابل پیش‌بینی بودن و نوسان قیمت مواد اولیه چالش جدی واحدهای صنعتی و قطعه‌ساز این استان است.

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رستم سعداللهی، رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه صنایع و قطعه‌سازان سبب شده تا بسیاری از بنگاه‌های صنعتی با رکود دست و پنجه نرم کنند.

وی تصریح کرد: برخی از مواد اولیه‌ صنایع استان سمنان در کشور تولید می‌شود، با گذشت تنها ۲ ماه از آغاز سال۹۹، قیمت این مواد افزایش چشم‌گیر و ناگهانی داشته است.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: چگونگی قیمت‌گذاری و افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه‌ تولیدی در داخل باید مشخص و جلوی افزایش بی‌رویه گرفته شود، چرا که این امر ضربه به پیکره واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید از افزایش قیمت مواد اولیه در بازار سرمایه جلوگیری کند تا واحدهای صنعتی کشور و استان سمنان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سعداللهی بیان کرد: تغییر لحظه‌ای قیمت مواد اولیه موجب شده تا تولید برخی محصولات صنایع با کندی پیش رود و این مساله مانعی بر سر راه تحقق شعار سال برای جهش تولید است.

وی ابرازداشت: توانایی ادامه فعالیت برخی سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان به علت نوسان قیمت‌ها مواد اولیه و در پی آن تامین این مواد کاهش یافته و احتمال تعطیلی لحظه‌ای واحدها وجود دارد.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان یادآور شد: در این شرایط سخت و بحرانی دولت با نگاه ویژه‌ای به کمک بخش خصوصی بیاید.

۱۲۳ واحد قطعه ساز در استان سمنان فعال است. استان سمنان حدود یک هزار و ۸۵۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

کد خبر 513944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha