سه طرح بزرگ آبی پنج‌شنبه اول خرداد با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و تعدادی از مسئولان سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس در ارتباط زنده با رئیس جمهوری و وزیر نیرو در شمال این استان افتتاح شد.

طرح آبرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان پنج‌شنبه اول خرداد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: وزارت نیرو این استان را به عنوان مقصد چهارم خود در قالب پویش ملی «هر هفته الف. ب. ایران» انتخاب کرده و بر همین اساس امروز سه پروژه آبی در زهک واقع در شمال این استان کلید زده شد.

محمد دلمردای گفت: سازه کنترلی بین چاه‌نیمه یک و سه و خروجی مستقل چاه نیمه چهارم، ۲ پروژه مهم در شهرستان زهک است که با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان و با هدف تامین بهینه آب آشامیدنی شهرها و روستاها، رفع مشکلات آبرسانی در برخی مناطق و البته جداسازی آب آشامیدنی و کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: طرح مهندسی و ساماندهی رودخانه سیستان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان و با هدف کنترل سیلاب‌های سیستان، ترمیم نقاط آسیب‌پذیر و هدایت سیلاب به تالاب بین‌المللی هامون از دیگر طرح‌های افتتاح شده در مراسم امروز است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهری و روستایی، جداسازی آب آشامیدنی و کشاورزی، ‌ کنترل سیلاب‌های رودخانه سیستان و اشتغال ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم از مهمترین اهداف وزارت نیرو برای اجرای این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو دی پارسال نیز در قالب این پویش سه پروژه افتتاحی و کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۳۲۸ میلیارد تومان را در سیستان و بلوچستان عملیاتی کرد.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد.

کد خبر 513924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha