مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: حفاظت از لاک‌پشت‌های در معرض ‌انقراض استان بوشهر جدی‌تر می‌شود.

لاک‌پشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرهاد قلی‌نژاد ظهر چهارشنبه در نشست حفاظت از تنوع زیستی استان بوشهر با محوریت لاک‌پشتان دریایی اظهار داشت: حفاظت از گونه‌های مختلف در معرض انقراض را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: طرح پایش و حفاظت از لاک‌پشتان دریایی در مناطق زادآوری استان بوشهر به‌عنوان پروژه حفاظتی یکی از گونه‌های مهم و ارزشمند که دارای برنامه عمل در دستور کار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: پرداخت و حفاظت، مدیریت و پایش گونه در معرض انقراض لاک پشت نوک عقابی و همچنین حفاظت از سایر گونه‌های آن از جمله لاک پشت سبز از رئوس برنامه‌های اداره کل در امر صیانت ار تنوع زیستی استان است.

مجری طرح حفاظت و پایش لاک‌پشتان در استان بوشهر نیز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در پایش لاک‌پشتان در سایت‌های نایبند، جزایر نخیلو و ام الگرم و همچنین جزیره خارگو در سال گذشته، نتایج حاصل از زیست سنجی و همچنین علامت‌گذاری این لاک‌پشتان را تشریح کرد.

عسکری در خصوص پیشرفت عملیات پایش این خزندگان ارزشمند دریازی در سال جاری و وضعیت مدیریت و ساماندهی هچری سایت در سواحل نایبند که به واسطه خطرات ناشی از وحوش آسیب‌رساننده و یا عوامل طبیعی و انسانی، اهمیت بالایی دارد گزارشی ارائه کرد.

استمرار فعالیت‌های پایشی و پیگیری بودجه لازم آن و همچنین راهکارهای بهبود شرایط زیستگاهی از جمله اقدامات پاکسازی در جزایر، افزایش آگاهی عمومی و اقدامات آموزشی لازم، جلب همکاری بیشتر در این زمینه، کنترل جمعیت جوندگان بویژه در جزیره نخیلو و ساماندهی قایق‌های سازمانی اداره کل برای امکان پایش بیشتر کارشناسان و مأموران اجرایی از تنوع زیستی جزایر، مورد تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

اولین نشست کارگروه پیگیری موضوعات مرتبط با حفاظت و مدیریت تنوع زیستی با موضوع ارزیابی طرح پایش و حفاظت از لاک‌پشتان دریایی در مناطق زادآوری استان بوشهر برگزار شد.
 

کد خبر 513904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha