مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از نجات یک زن ۸۰ ساله از منطقه صعب‌العبور زرین خانی در ارتفاعات طارم سفلی با اعزام بالگرد خبر داد.

هلی کوپتر نجات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حکمت الله هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال تماس تلفنی با مرکز پیام جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در خصوص مصدومیت یک زن ۸۰ ساله از اهالی روستای زرین خانی، بلافاصله  یک تیم ارزیاب و یک تیم کوهستان به‌منظور اعزام به محل حادثه فراخوان شدند.

وی افزود: تیم امداد و نجات هلال‌احمر استان با توجه به شرایط نامساعد جوی و نبود امکان پرواز بالگرد فوریت‌های پزشکی، بالگرد جمعیت هلال‌احمر به‌سختی به ارتفاعات طارم سفلی منطقه صعب‌العبور زرین خانی اعزام گردید و پس از چند ساعت کوهپیمایی برای انجام عملیات امداد و نجات وارد عمل شد.

هاشمی در تشریح این عملیات بیان کرد: با توجه به‌شدت جراحات وارده، اقداماتی از قبیل آتل‌بندی و سرم تراپی توسط نجاتگران تیم واکنش سریع و تیم پایگاه طارم سفلی انجام گردید و پس از پیمایش مسیر طی شده و بازگشت به منطقه فرود بالگرد، مصدوم تحویل تیم امداد هوایی گردید و به بیمارستان ولایت قزوین منتقل شد.

وی گفت: در این عملیات ۶ نفر از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در قالب ۲ تیم با استفاده از یک دستگاه خودروی کمکدار و یک دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در انجام عملیات همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشتند.

کد خبر 513853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha