سازمان جهانی بهداشت پس از گزارش ۱۰۶۰۰۰ مورد جدید کرونا در ۲۴ ساعت- بیشترین میزان افزایش روزانه تا به حال- در جهان هشدار داد تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا زمان بسیاری باقی مانده است.

Brazil

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت گفت در حالیکه کشورهای ثروتمندتر دارند از قرنطینه عمومی خارج می‌شوند، ویروس کرونا دارد در کشورهای فقیرتر انتشار می‌یابد.

تدروس گفت:‌ «ما هنوز مسیری طولانی در این پاندمی داریم. ما بسیار نگران موارد فزاینده بیماری در کشورهای با درآمد کم و متوسط هستیم.»

میزان موارد عفونت در کشورهای آمریکای لاتین به سرعت در حال افزایش است و برزیل روز سه‌شنبه با عبور از بریتانیا به سومین کشور از لحاظ شمار مواد ثابت‌شده عفونت با کرونا بدل شد.

- شمار موارد تایید شده ویروس کرونا در روسیه از ۳۰۰ هزار گذشت. روسیه با گزارش ۸۷۶۴ مورد جدید عفونت در روز چهارشنبه با شمار کل ۳۰۸۷۰۵ مورد عفونت دومین کشور پس از آمریکا از لحاظ شمار موارد عفونت است.

= در آمریکا که بیشترین موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان را دارد، همه ۵۰ ایالت کم و بیش قرنطینه را کاهش داده‌اند و در روند بازگشایی هستند.

- سازمان جهانی بهداشت ۹۰ هزار مود ثابت‌شده کرونا و ۲۸۸۵ مورد مرگ ناشی از آن را در آفریقا گزارش کرد. پیش‌بینی شیوع گسترده کرونا در آفریقا هنوز تحقق نیافته است.

- کره جنوبی دبیرستان‌هایش را از روز چهارشنبه برای نخستین بار از هنگام شروع پاندمی دبیرستان‌هایش را بازگشایی کرد. دانش‌آموزان سال‌های آخر دبیرستان به عنوان بخش اول یک طرح مرحله‌ای با ماسک به کلاس‌هایشان بازگشتند.

- دولت اسپانیا ماسک‌زدن در فضاهای دربسته و در خیابان‌های شلوغ را که امکان فاصله‌گیری جسمی ۲ متری وجود ندارد، اجباری کرد. کودکان زیر شش سال  و نیز افراد دچار مشکلات تنفسی از این مقررات مستثنی هستند. ماسک زدن برای کودکان سه تا پنج سال هم توصیه شده است.

پرستاری در  بیمارستانی در شهر نانتر فرانسه برای مراقبت از یک بیمار کرونا آماده می‌شود

- فرانسه اصلاح نظام بهداشتی کشور را که یکی از بهترین نظام‌ها در جهان شمرده می‌شد، آغاز می‌کند. بحران ویروس کرونا نارسایی این نظام را آشکار کرده است. امانوئل ماکرون قبلا وعده اصلاحاتی اساسی را در حقوق‌ها، وضعیت شغلی و آموزش تخصصی کارکنان در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های دولتی داده بود. مشاوره‌ای ملی از هفته آینده در این باره آغاز خواهد شد.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه در جلسه شورای وزیران در این باره گفت:‌ «هیچ چیز مانند قبل نخواهد بود. فرانسه مدیون پرستاران  و مراقبانش شده است..کار آنها مایه غرور همه ملت است.»

- آلمان استخرهای سرباز در کشور را روز چهارشنبه بازگشایی کرد و ویروس‌شناسان گفتند مطمئن هستند میزان کلر موجود در آب استخرها ویروس کرونا را از بین می‌برد. استخرها در برلین بدون دوش و اتاق تعویض لباس بازگشایی می‌شوند و از افراد خواسته می‌شود با لباس شنا به استخر بیاییند.

- یونان روز چهارشنبه طرحی را برای بازگشت گردشگران را اعلام کرد و سواحل کشور را بازگشایی کرد. یونان با انجام اقدامات شدید و زودرس قرنطینه عمومی موفقیت کم‌نظیری در میان کشورهای اروپایی در مهار شیوع کرونا داشت و تقریبا توانسته است ویروس را در این کشور ریشه‌کن کند.

کد خبر 513833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha