تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۵۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۲۷ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 31 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۳۴۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از ۳۰ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد موارد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، موارد با علایم خفیف، متوسط و سرپایی این بیماری بوده است، گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و هزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

جهانپور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۸۳ نفر رسید. وی ادامه داد: تا کنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گفته جهانپور، ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به برقراری وضعیت ثبات نسبی در استان‌ها به‌جز استان خوزستان همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان یک مورد فوتی گزارش شده است. وی بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری تجمعات و سفرهای غیرضرور تاکید کرد.

  • ثبت حدود ۲۷۰۰ مبتلا در عربستان طی ۲۴ ساعت

منابع خبری از افزایش چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در عربستان خبر دادند. به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت عربستان چهارشنبه از ثبت ۲۶۹۱ مورد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. بر اساس این گزارش، طی این مدت، ۱۰ مبتلای دیگر جان خود را  از دست دادند.

  • کاهش روند ابتلا طبق پیش‌بینی‌ها در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار و ۳۸۲ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۰۲۲ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند. به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار و ۳۸۲ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۰۲۲ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۲۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۵۱۷ تست گرفته شده که ۱۵۱۶۱۵ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۴۱۹۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: تعداد افرادی که به‌تازگی مبتلا می‌شوند رو به کاهش است. کسانی که وضعیت سخت بیماری را دارند نیز رو به کاهش هستند. وضعیت بهبودیافتگان در مسیر پیش‌بینی ماست. استفاده از ماسک و فاصله یک و نیم متری را رعایت کنیم.

کد خبر 513831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha