وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که با عدم رعایت فاصله‌گذاری‌ها و پروتکل‌ها، دوباره گرفتار پیک‌هایی از بیماری ناشی از ویروس کرونا شویم و در نتیجه از مردم می‌خواهیم در تعطیلات عید فطر سفر نروند.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا دکتر سعید نمکی روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در برخی استان‌ها مثل خوزستان که خیزهای جدیدی از بیماری ناشی از ویروس کرونا برداشته شده، به علت عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌هاست. از مردم خواهش می‌کنم که در تعطیلات عید فطر نیز همانند همراهی‌های قبلی رعایت کرده و سفر نروند. زیرا سفرهای جدید به معنی ابتلای جدید است.

وی بیان کرد: جمعیتی از کشور که هنوز به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا نشده در خیلی از جاها بالای ۹۰ درصد است و اگر اتفاق جدیدی بیفتد و این گرفتاری باعث خیز جدید بیماری در کشور شود، مهار آن برای ما بسیار نفس‌گیر است.

نمکی ادامه داد: اگر افراد برای خوش بودن به سفر می‌روند، مدت طولانی این بیماری را به همراه می‌آورند و همه نیز از این بستر سالم بیرون نخواهند آمد؛ بنابراین خواهش ما این است که مردم به سفر نروند و کسی از استان‌های قرمز کرونا بیرون نیاید و کسی هم به این استان‌ها وارد نشود. این تصور که بیماری با گرم شدن هوا مهار می‌شود هم خیال بسیار بیهوده‌ای است.

کد خبر 513825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha