وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تأسیسات گردشگری (هتل ها و ...) مناطق سفید برای خدمات‌رسانی به مسافران احتمالی در تعطیلات عیدفطر اعلام آماده باش داد.

علی‌اصغر مونسان

به گزارش همشهری آنلاین، اعلام آماده باش  علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی به هتل ها و دیگر واحدهای گردشگری برای پذیرایی از مردم در تعطیلات پیش روی عیدفطر در حالی است که وزیر بهداشت و معاونانش این روزها در گفتگوهای خود با رسانه های مختلف، مدام تاکید می کنند که مردم فعلا دور مسافرت را خط بکشند تا کشور گرفتار پیک و خیزش جدیدی از ویروس کرونا نشود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت همین امروز در گفتگو با شبکه خبر از مردم خواست در تعطیلات عیدفطر سفر نروند و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره گرفتار پیک‌ ویروس کرونا شویم.

نمکی گفت: خیزهای جدید ویروس کرونا در برخی استان‌ها مثل خوزستان به علت رعایت نشدن فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی بوده است و بنابراین از مردم خواهش می‌کنم که در تعطیلات عیدفطر هم مثل همراهی‌های قبلی رعایت کنند و سفر نروند. چون سفر جدید به معنی ابتلای جدید است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر افراد برای خوش بودن به سفر می‌روند، مدت طولانی این بیماری را به همراه می‌آورند و همه نیز از این بستر سالم بیرون نخواهند آمد. بنابراین خواهش ما این است که مردم به سفر نروند و کسی از استان‌های قرمز بیرون نیاید و کسی هم به این استان‌ها وارد نشود.

اما در حالی که وزیر بهداشت تاکید کرده که مردم در تعطیلات پیش رو دور سفر را خط بکشند، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی امروز عنوان کرده که تمام مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، واحدهای پذیرایی و گردشگری در سراسر کشور برای شروع فعالیت دوباره خود در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام و پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کرده‌اند و همه تأسیسات گردشگری در مناطق سفید کشور باید برای خدمات‌رسانی به مسافران احتمالی در تعطیلات عید فطر آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش تسنیم، مونسان گفت: در مناطق و استان‌هایی که وزارت بهداشت وضعیت سفید اعلام کرده است، ما هم به مدیران کل استان‌ها طی نامه‌ای ابلاغ کردیم تا مراکز و تأسیسات گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خدمات شایسته به مردم ارائه کنند.

او ادامه داد: با هماهنگی که با جامعه هتلداران کشور انجام شده است، تمام هتل‌ها برای ارائه خدمات ایمن همراه با حفظ سلامتی مسافران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: از هفته گذشته نظارت‌ها و بازدیدهای میدانی ما در سطح استان‌ها و کشور شروع شده است و مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری به شکل مرتب کنترل می‌شوند، وزارت بهداشت نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده، به‌طوری‌که ابلاغیه‌ای را به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال کرده و تمام بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای خود را برای این نظارت بسیج کرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف معنوی، زیارت و کار در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با عید سعید فطر حجم این سفرها افزایش پیدا کند. در این میان دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور آمادگی لازم برای مدیریت هوشمند این سفرها را دارند.

کد خبر 513798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha