الکساندر چفرین، رئیس یوفا اصرار دارد که هواداران خیلی زود اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را پیدا کنند.

الکساندر چفرین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا بعد از اصرار هواداران اجازه خواهد داد که خیلی زود آنان بازی‌ها را  از نزدیک تماشا کنند.

بوندس لیگا اولین لیگ برتر فوتبالی است که هفته گذشته پشت درهای بسته آغاز شد و تنها بازیکنان، کادر مربیگری و سایر پرسنل ضروری برای حضور در هر مسابقه مجاز بودند.

بقیه رقابت‌های لیگ برتری اگر ماه آینده همانطور که انتظار می‌رود از سر گرفته شود نیز بدون حضور هواداران انجام می‌شود و همچنین گزارش‌های منتشر شده نشان می دهد کل فصل 2020-21 نیز بدون حضور هواداران پیش خواهد رفت.

با این حال چفرین به دنبال این است که این ترس‌ها را برطرف کند و اصرار دارد که همه‌گیری کرونا ویروس از ورود هواداران برای مدت طولانی جلوگیری نمی‌کند.

رئیس یوفا در پاسخ به این سؤال که چرا احساس می‌کند این بیماری در طولانی مدت ورزش را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد گفت: "این یک وضعیت جدی است اما اکنون رو به کاهش است و ما محتاط‌ تر عمل می‌کنیم. ما درباره ویروس اطلاعات بیشتری داریم و به طور کلی من فردی خوش بین هستم. من این دیدگاه آخرالزمانی را دوست ندارم که باید منتظر موج دوم و سوم یا حتی موج پنجم باشیم ... افرادی که می‌شناسید احتمالاً یک روز خواهند مرد اما آیا امروز باید نگران باشیم؟ فکر نمی‌کنم."

چفرین افزود: "ما آماده هستیم و توصیه‌های مقامات را دنبال خواهیم کرد اما من شخصاً اطمینان دارم که فوتبال خوبِ قدیمی با هواداران به زودی باز خواهد گشت."

همچنین نگرانی‌هایی در مورد چگونگی تأثیر بحران در فوتبال در بلند مدت وجود دارد. با توجه به این که بخش مالی باشگاه‌ها به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، چفرین معتقد است که بازی‌ها زودتر از آنچه برخی پیش بینی می‌کنند به حالت عادی باز خواهد گشت.

وی اضافه کرد: "من فکر نمی‌کنم که هر چیزی برای همیشه تغییر کند. این یک تجربه جدید است و وقتی از شر این ویروس خلاص شدیم همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد. فوتبال پس از جنگ جهانی دوم یا جنگ جهانی اول تغییر نکرد و به دلیل ویروس نیز تغییر نخواهد کرد."

کد خبر 513784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha