رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، تمهیدات ویژه پلیس را برای تعطیلات عید فطر اعلام کرد.

سردار کیوان ظهیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سردار کیوان ظهیری گفت: شهروندان برای پرداخت وجوهات شرعی فطریه و کفاره باید برخی نکات را مدنظر خود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان وجوهات را از طریق سازمان ها و دستگاه های رسمی که در این خصوص در نظر گرفته شده پرداخت کنند، افزود: افراد سودجو از روش های مختلف در فضای مجازی و همچنین با مراجعه حضوری به درِ منازل اقدام به دریافت وجوهات فطریه و نذور مردم می کنند که در این رابطه توصیه می کنیم شهروندان حتما از مبادی رسمی نسبت به پرداخت این وجوهات استفاده کنند.

سردار ظهیری گفت: برخی سایت ها برای پرداخت این وجوهات در نظر گرفته شده تا از طریق پرداخت الکترونیک، شهروندان اقدام به پرداخت وجوهات کنند. البته افراد سودجو درصدد این هستند تا با ایجاد درگاه های جعلی، اطلاعات حساب و کارت های شهروندان را به دست آورند. بنابراین شهروندان باید در نظر داشته باشند که برای پرداخت وجوهات و استفاده از درگاه‌ها باید حتما از رمز پویا استفاده کنند تا بتوان از اقدامات مجرمانه ای که کلاهبرداران از آن استفاده می کنند، جلوگیری کرد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کل کشور، تاکید پلیس این است که شهروندان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند. و چنانچه بخواهند به مسافرت بروند، باید نسبت به ایمن سازی منازل خود قبل از ترک خانه‌هایشان اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی افزود: شهروندان نسبت به  نگهداری پول نقد، طلاجات و مسکوکات در داخل منازل پرهیز کنند و این اموال را به صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند.

سردار ظهیری تاکید کرد: شهروندان از نرده و حفاظ آکاردئونی و دزدگیر در داخل منازلشان استفاده کنند و تا حد امکان از یک‌ چراغ روشن در خانه‌هایشان استفاده کنند تا خانه تاریک نباشند.

وی افزود: همکاران ما هم مثل سال‌های گذشته نسبت به انجام ماموریت‌های خود هوشیار هستند و گشت های محله محور پلیس در اماکن و خیابان‌ها به صورت مرتب برقرار خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل و مورد، موضوعات را به سامانه ۱۱۰ پلیس گزارش دهند تا به شکایاتشان رسیدگی شود.

کد خبر 513758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha