چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

دانش‌آموزان خانواده‌های کادر درمانی برای حضور در آموزشگاه‌های آزاد علمی و زبان‌های خارجی ۵۰ درصد و برای حضور در مدارس غیردولتی ۲۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند و همچنین برای مدرسه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی سهمیه ۲ کلاس اضافه در نظر گرفته شد.

کادر درمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این پیشنهاد هوشنگ استاندار کرمانشاه و مجید یزدانپاه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه به تصویب رسید.

بازگشایی مراکز علمی و آزاد بلامانع است

استاندار کرمانشاه در این جلسه بازگشایی و فعالیت آموزشگاه‌های آزاد، علمی و زبان‌های خارجی را بلامانع دانست و گفت: این بازگشایی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی بر حل مشکلات مالی این آموزشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: همه این آموزشگاه‌ها باید مانند واحدهای تولیدی که به دلیل کرونا ضرر کرده‌اند در نظر می‌گیریم و برای آموزشگاه‌هایی که مستأجر هستند سعی کنیم کمک بلاعوض را هم تخصیص دهیم.

۳ هزار و ۴۰۰ نفر در آموزشگاه‌های غیردولتی کار می‌کنند

نماینده مدارس و مراکز غیردولتی کرمانشاه وجود مراکز علمی و آزاد را موجب کاهش تصدی‌گری دولت، مشارکت بخش خصوصی در امر آموزش، استمرار فعالیت‌های آموزشی و بالا رفتن امنیت اجتماعی دانست و گفت: متأسفانه ۶۰ درصد از این آموزشگاه‌ها مستأجر هستند و از اسفند ۹۸ که فعالیت‌های آن‌ها تعطیل‌شده است، توان پرداخت اجاره‌بها و تامین هزینه‌های جاری خود را ندارند.

شیروانی برای حل مشکلات مالی این آموزشگاه‌ها پیشنهاداتی مطرح کرد و ادامه داد: برای ادامه حیات این مراکز می‌توان با تسهیلات کم‌بهره، بخشودگی مالیات و بخشودگی سهم بیمه کارفرما بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف کرد.

وی تعداد دانش‌آموزان زیرپوشش همه ۵۰۴ آموزشگاه استان را حدود ۱۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر بیان کرد و گفت: در این ۵۰۴ آموزشگاه علمی، آزاد و زبان‌های خارجی بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر مشغول کار هستند که بسیاری از آن‌ها منبع درآمد دیگری ندارند.

نحوه برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان؟

نحوه برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان هم یکی دیگر از دستور کارهای این جلسه بود که مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در این رابطه گفت: دانش‌آموزان کلاس‌های اول، تا ششم، هفتم، هشتم، دهم و یازدهم بدون برگزاری آزمون و بر اساس تشخیص معلم در نیمسال اول و سامانه شاد سنجیده می‌شوند و آزمون کلاس نهم هم به‌صورت حضوری و با سرعت برگزار می‌شود.

مجید پزدان پناه در خصوص امتحانات کلاس دوازدهم هم گفت : از ۸۰ درصد محتوای کتاب ۱۶ نمره در نظر گرفته‌شده و دانش‌آموزان می‌توانند چهار نمره را از بین هشت نمره انتخاب کنند.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش، ۱۷ خرداد را زمان شروع امتحانات نهایی کلاس دوازدهم و ۱۵ تیرماه را پایان آن اعلام کرد و افزود: برای حضور ۲۰ هزار دانش‌آموز در مقطع کلاس دوازدهم در ۱۸۳ حوزه امتحانی تدابیر لازم و بهداشتی برای حفظ سلامت آن‌ها و رفع نگرانی خانواده‌ها انجام شده است.

فردین یاوری، زمان انتظار دانش‌آموزان قبل از آزمون را کمترین حد ممکن دانست و گفت: برای رعایت فاصله حدود ۲ متری تعداد حوزه‌های امتحانی را افزایش دادیم اما برای گندزدایی قبل و بعد از آزمون نیازمند کمک سپاه و ارتش هستیم.

وی با اشاره به اقدامات بهداشتی انجام شده، امکان شرکت دانش‌آموزان در نزدیکترین محل سکونت، شرکت دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و درج بایدونبایدهای بهداشتی روی کارت ورود به جلسه گفت: درعین‌حال اهمیت این موضوعات باید به فرمانداران یادآوری شود تا با حضور یک نیروی مجرب کار غربالگری دانش‌آموزان انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه گندزدایی محل آزمون را بسیار ضروری دانست و گفت: در چند روز آینده با ارتش و سپاه برای گندزدایی مدارس و حوزه‌های امتحانی هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار فرهنگی است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۱۱۹ رسید.

کیانوش جهانپور روز سه‌شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلابه کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری (حدود ۲۰ درصد) و هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی هستند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلابه کووید- ۱۹ در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

کد خبر 513722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha