چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: با آغاز برداشت محصول در شهرستان بردسکن، به صورت رسمی خرید دانه روغنی کلزا در این استان آغاز شد.

کلزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج ناصری‌مقدم روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت  افزود: نخستین خرید کلزا با شروع برداشت کلزا از سطح ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان بردسکن در این استان از روز گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است و کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه به طور کامل پرداخت شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: امسال ۱۶ مرکز خرید در شهرستان‌های زیر کشت کلزا در استان، خرید این دانه روغنی را بر عهده دارند.

در سال زراعی جاری حدود هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا قرار دارد که هزار و ۵۰۰ هکتار آن معادل حدود ۲۰ درصد در شهرستان مشهد است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 513630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha