مدیر صندوق بازنشستگی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله نخست اجرای طرح یاری بازنشستگان این استان در دوران شیوع ویروس کرونا ۱۹۸ میلیارد ریال اختصاص داده شد.  

بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر صفرپور، چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت در نخستین شورای استانی همکاری نهادهای انقلابی حمایتی، عمومی و سازمان‌های مردم نهاد با دولت در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این طرح که برای نخستین بار در کشور برای کاهش مشکلات بازنشستگان همزمان با شیوع ویروس کرونا به مرحله اجرا درآمد، کیف پول الکترونیکی بر روی کارت حقوق بازنشستگان فعال و شارژ شده است.  

وی افزود: در این طرح کارت بانکی حقوق ۱۶ هزار و ۵۰۰ بازنشسته زیرمجموعه این صندوق در چهارمحال و بختیاری به مبلغ ۱۲ میلیون ریال شارژ شد.  

صفرپور تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری ۲ مرحله دیگر کارت حقوقی این بازنشستگان در قالب طرح یاری و با عنوان کیف پول و در هر مرحله به مبلغ ۱۲ میلیون ریال شارژ می‌شود.  

وی افزود: این تسهیلات بدون بهره در مدت چهار ماه و ماهانه سه میلیون ریال از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.  

مدیر صندوق بازنشستگی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد : در سال گذشته چهار هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۷۰ میلیون ریالی به بازنشستگان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.  

وی اظهار کرد : بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماهه و نرخ کارمزد آن چهار درصد بوده است.  

صفرپور گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان چهارمحال و بختیاری بدون دریافت مدارک و ضامن انجام شد.  

تفاهم‌نامه طرح یاری روز سه‌شنبه ششم اسفندماه ۱۳۹۸ در حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میان مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه مبادله شد.  

بر پایه تفاهم‌نامه یادشده، طی یک سال آینده، در مجموع ۳۶ میلیون ریال اعتبار خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در ۳ نوبت در اختیار تمام بازنشستگان کشوری قرار می‌گیرد.  

هدف از امضای اجرای این طرح کمک به وضعیت معیشتی بازنشستگان و افزایش توان خرید آنان است.  

از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری، ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر زیرمجموعه صندوق بازنشستگی چهارمحال و بختیاری هستند.  

کد خبر 513616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha