مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآیند تأمین اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از اول خرداد ۹۹ حذف و سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

بيمه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، عباس نورمحمدی از حذف فرآیند تأمین اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی از اول خرداد ۹۹ خبر داد و گفت: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان و کاهش مراجعه حضوری آنان، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی در استان حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

وی گفت: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان با رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل؛ USSD، Mobile App، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir  و darman.tamin.ir  انجام خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

نورمحمدی بیان کرد: سامانه‌های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک، دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام  و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمدگفت: در این سامانه برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.

وی افزود: کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند " ۱" هستند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

این مسئول بیان کرد: در صورتی‌ که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‌تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‌ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

نورمحمدی افزود: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به دلیل عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی به آنان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

کد خبر 513571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =