به گزارش همشهریآنلاین به نقل از فارس، عباس نورمحمدی از حذف فرآیند تأمین اعتبار دفترچههای درمانی تأمین اجتماعی از اول خرداد ۹۹ خبر داد و گفت: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان و کاهش مراجعه حضوری آنان، در گام نخست درج اعتبار دفترچههای درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن میشود.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی در استان حذف و نیازی به مراجعه بیمهشدگان، مستمریبگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاریهای رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.
وی گفت: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمهشدگان، مستمریبگیران و افراد تحت تکفل آنان با رعایت اصول و قواعد بیمهای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روشهای جایگزین شامل؛ USSD، Mobile App، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.
این مسئول عنوان کرد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانیهای درمانی سازمانهای بیمهگر پایه کماکان به قوت خود باقی است.
نورمحمدی بیان کرد: سامانههای چهارگانه استعلام استحقاق درمان به گونهای طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیک، دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام و کد رهگیری نیز برای آنان صادر میکند.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمدگفت: در این سامانه برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیشبینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام میشود.
وی افزود: کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانهها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاهها و بیمارستانها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روشهای ذکر شده در بند " ۱" هستند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانیهای درمانی سازمانهای بیمهگر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.
این مسئول بیان کرد: در صورتی که بیمه شده و مستمریبگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، میتواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان تامیناجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
نورمحمدی افزود: در صورتیکه فرزندان ذکور بیمهشدگان و مستمریبگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به دلیل عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی به آنان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.
نظر شما