مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان گفت: یک‌گونه سمور سنگی که در منزل فردی پناه گرفته بود زنده گیری و به دامان طبیعت بازگردانده شد.

سمور سنگی

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیمان زرین  چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت اظهار داشت: پس از پناه این سمور سنگی در منزل فردی علاقه‌مند به حیات‌وحش و محیط‌زیست، این شخص موضوع را به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان اطلاع داد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست همدان اضافه کرد: بی‌درنگ تیمی از مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان در منزل این دوستدار طبیعت حضور یافته و نسبت به زنده گیری این‌گونه جانوری اقدام کرد.

وی بیان کرد: پس‌ازآن وضعیت جسمی سمور سنگی موردبررسی قرارگرفته و به دنبال اطمینان از سلامت این‌گونه جانوری، آن را در دامن طبیعت رها کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست همدان اضافه کرد: سمور سنگی به علت وجود لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه‌ سفید و برای علاقه به زندگی در جنگل‌های راش به سمور راش نیز معروف است.

وی ادامه داد: جوندگانی همچون موش، موش‌های صحرایی و پرندگان کوچک از طعمه‌های اصلی این‌گونه جانوری هستند و به‌ندرت ممکن است به ماکیان اهلی نیز حمله کنند.

سمور سنگی بانام علمی: Martes foina یکی از انواع سمورها است. این سمور ازنظر مشخصات فیزیکی شباهت زیادی به سمور جنگلی دارد اما اندازه آن کوچک‌تر است.

این نوع سمور جزو گونه‌های کمیاب در ایران محسوب شده و گوشت‌خواری شب فعال است و از جوندگانی همچون موش و پرندگان کوچک و تخم‌مرغ نیز تغذیه می‌کند.

تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در استان همدان شناسایی‌شده است.

کد خبر 513550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha